וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חסון תוקף את שליט - "ניצול ציני של התמיכה"

פנחס וולף

10.1.2012 / 0:49

עם הכרזתו של נעם שליט על הצטרפותו לפוליטיקה מיהרו רבים לברכו, אולם היה גם מי שתקף אותו. "התרגום הפוליטי של התמיכה שקיבל שליט הוא מוגזם מדי, מביך מדי, ציני מדי"

"החלטת שליט לרוץ לכנסת היא ניצול ציני של תמיכה טהורה ונטולת תנאים שקיבל גלעד שליט ומשפחת שליט מהציבור הישראלי", תקף אמש (שני) ח"כ יואל חסון (קדימה) את החלטתו של נעם שליט להתמודד על מקום ברשימת העבודה לכנסת. חסון הוסיף ואמר כי "התרגום הפוליטי של התמיכה הזו הוא מוגזם מדי, מביך מדי, ציני מדי ולחלוטין לא במקום". גם בליכוד הביעו ביקורת על החלטתו של שליט. במהלך ישיבת הסיעה אחד מחברי הכנסת אמר בציניות: "המהלך של נעם הוא כהכרת טובה לליכוד".

לעומת תגובתו החריפה של ח"כ חסון, חבריו למפלגה דווקא בירכו אתמול את שליט. כך, ח"כ מאיר שטרית אמר כי "ככל שייכנסו יותר אנשים חדשים המצב של הפוליטיקה יהיה טוב יותר". שטרית הוסיף כי הוא "מברך גם על כניסתו של נעם שליט למפלגת העבודה וגם על הגעתו של לפיד לפוליטיקה. מהר מאוד יגלו שפוליטיקה זה מקצוע ולא תחביב והמציאות שונה ממה שנראה מבחוץ". ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) בירך גם הוא ואמר כי "כל כניסה של גורם חדש ואיכותי לפוליטיקה היא מבורכת ומרעננת. עם זאת, קדימה הייתה ונותרה האלטרנטיבה השלטונית היחידה שביכולתה להביא להחלפת ממשלת הימין-חרדים של נתניהו, ושתציג גם בבחירות הבאות את הנבחרת היחידה שתכלול את מאגר הכישורים והניסיון המצטבר הנחוץ להובלת המדינה להכרעות הלאומיות הנדרשות".

"היה ברור שנעם יגיע מתישהו לפוליטיקה"

ההחלטה להתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה באה כהפתעה גמורה למרבית ממקורביו, בעוד שאחרים אומרים כי צפו זאת כל העת. "זה היה ברור שנעם יגיע מתישהו לפוליטיקה". ציין אחד ממקורביו. "אחרי הדרך הקשה שעבר להחזרתו של גלעד, הוא יוכל לעמוד בפני כל בעיה או סכסוך על סדר היום הציבורי. אני חושב שנעם יהיה פוליטיקאי לדוגמה, נטול פוזה ואינטרסים, איש ציבור שמגיע לעבוד, ולא לחפש כותרות או להתעסק ברכילות זולה".

מקורביו סיפרו כי לפני שנרתם כולו למאבק לשחרור בנו, גלעד, נעם ניהל חיים שקטים למדי במצפה הילה. לפרנסתו עבד כמהנדס מכונות במפעל "ישקר" באזור התעשייה של תפן, וכאשר נוסד מטה המאבק לשחרור גלעד שליט, הוא קיבל על עצמו בצורה מוחלטת את ההתמודדות מול התקשורת, בעוד שרעייתו, אביבה, בחרה להישאר מאחור. תוך זמן קצר, התרגל נעם לאור הזרקורים, בקור רוח אופייני.

במסגרת המאבק, נפגש נעם עם כל מי שביקש לסייע לו במאמצים לשחרור בנו. במשך הזמן, הפך נעם לדמות מפתח ולקונצנזוס בתרבות הישראלית, בזכות כושר הביטוי והאינטליגנציה הגבוהה שלו, שצלחו בגאווה כל ריאיון בתקשורת הישראלית והבינלאומית. היום, מקורביו מציינים כי שליט נהג לשמור כל העת על קשרים חמים עם פוליטיקאים ועם מנהיגים מהארץ ומרחבי העולם, מה שמבטיח לו, לדבריהם, כניסה חלקה לפוליטיקה.

הצטרפות שליט לפוליטיקה - כותרות אחרונות

נעם שליט הודיע כי יתמודד על מקום ברשימת העבודה
מקורבי נעם שליט: "נכנס לפוליטיקה כדי לעבוד"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully