וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינץ' בחיפה? בואו לא נמהר עם כותרות מסוכנות

עו"ד עופר ברטל

27.2.2012 / 16:47

העיתונים מיהרו להשוות, ובית משפט השלום הלך בעקבותיהם. עו"ד עופר ברטל חושב שההקבלה בין תקיפת החיילים בחיפה לרמאללה היא יומרנית ומסוכנת, וקורא לחכות לתוצאות החקירה

"תקיפה על רקע לאומני", זועקות הכותרות מכל עבר. "שני חיילים הותקפו על רקע היותם חיילים יהודים" - זעקו כותרות אחרות. שופט בית משפט שלום החרה החזיק אחריהם וכתב בהחלטתו להאריך את המעצר, כי המקרה מזכיר לו את הלינץ' שנעשה בשני החיילים ברמאללה. לא פחות ולא יותר.

אנו חיים במדינה שיושבת כל יום על אבק שריפה ומשתדלת בוקר וערב להצית את הפתיל. במקום לבדוק, לחקור ולדרוש בעניין ורק לאחר מכן לקבוע קביעות חמורות כל-כך, ממהרים העיתונים להחליט במה מדובר. אם לא די לנו בעיתונים, "קביעת" בית המשפט הנכבד, מוסיפה להם אף היא שמן רב ומאיימת להדליק את החבית עליה אנו יושבים.

הארכת מעצר לחשודים בתקיפת חיילים בחנון בית החולים רמב"ם, חיפה, פברואר 2012. ערן גילווארג
ההשוואה הייתה מוקדמת. החשודים בתקיפה בחיפה/ערן גילווארג

צעירים היינו וזרקה השיבה כבר בשערנו. שנינו ולמדנו כמה דברים על הפרשיות שמופיעות על כותרות העיתונים יום ביומו. אלו נוהגות להתחיל כסופה עזה ולסיים בקול ענות חלושה. הן מתחילות בכותרת העמוד הראשון ומסיימות באיזכורן בעמוד 15, או שלא מוצאות כלל את דרכן לעיתון.

פרשות אלה מביטות במראה, כדי לבדוק אם עליהן מדובר, או שמא אולי על פרשה אחרת...

בשלב כל כך ראשוני של המעצרים, כבר יודע הציבור כולו, כי לינץ' נוסף נעשה בשני חיילים. המולת המצלמות וצקצוק הלשונות מחרישים את אוזנינו. אנו הופכים אטומים לשמע גרסתם של העצורים. לדבריהם "בסתם" מעשה אלימות מדובר. נקמה מטופשת, אלימה ואכזרית, של אנשים חסרי תרבות וחינוך, שחישבו להכות את מי שמיידה אבנים על בתיהם.

אכן מעשה קשה, ברברי ואלים – אך רחוק ממראות הלינץ' ברמאללה שנצרבו בכולנו.

הארכת מעצר לחשודים בתקיפת חיילים בחנון בית החולים רמב"ם, חיפה, פברואר 2012. ערן גילווארג
המולת המצלמות וצקצוק הלשונות מחרישים את אוזנינו. החשודים בתקיפה בחיפה/ערן גילווארג

הייתי מציע לכולנו להתאפק מעט. לחשוב לפני שאנו מנסים למכור עיתונים באמצעות כותרות חסרות אחריות, שנובעות מגחמה של שוטר שהדליף דבר מה לעיתונאי נמהר.

נמתין כולנו למסקנות החקירה המשטרתית, לגרסאותיהם של העצורים ולהחלטת בית המשפט – לא אגב דיון במעצר, אלא לאחר חקירה ודרישה בראיות כולן. רק לאחר מכן נדע אם בלינץ' על רקע לאומי מדובר, או שמא סתם במעשה נבלה של בחורים אלימים שראויים לעונש חמור.

בואו נפסיק לשחק באש על הכרמל. למדנו כבר, שהשריפות בו הן קשות, חמורות וגובות עשרות קרבנות.

עוד בנושא
הוארך מעצר התוקפים בחיפה: ”כמו הלינץ’ ברמאללה”
המשטרה: תקיפת החיילים בחיפה - כנראה לא לאומני
החיילים: ”התוקפים צעקו ’יהודים’ והתנפלו עם אלות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully