וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח ברוסיה: סוכל ניסיון צ'צ'ני להתנקש בפוטין

שירותי הביון ברוסיה ובאוקראינה עצרו חוליה בחשד שתכננה לפוצץ את מכוניתו של ראש הממשלה במוסקבה בשבוע הבא. הם הודו שנשלחו על ידי מנהיג המורדים המוסלמים בצ'צ'ניה

שירותי הביטחון של רוסיה חשפו קשר שרקמו בדלנים צ'צ'נים, להתנקש באמצעות מטען נפץ בחייו של ראש הממשלה, ולדימיר פוטין - כך דווח הבוקר (שני) בטלוויזיה הרוסית הממלכתית. דוברו של פוטין אישר את הדיווח, אך סירב להגיב עליו.

לפי הדיווח בערוץ הראשון של הטלוויזיה הרוסית, המזימה נחשפה בשיתוף שירותי הביון של אוקראינה, שעצרו שני חברים בחוליה שהתכוונה לרצוח את פוטין, ככל הנראה בשבוע הבא, ימים ספורים אחרי הבחירות לנשיאות. החוליה התכוונה לביים פיגוע באזור מסחרי, ובעת ההמולה לפגוע בפוטין.

בטלוויזיה הוצגו פניהם של שני גברים, ונאמר כי השניים "הודו שנשלחו למשימתם על ידי דוקו אומרוב", מנהיג המורדים המוסלמים בקווקז. הם אמרו כי תכננו את ההתנקשות באודסה, אוקראינה, והתכוונו לרצוח את פוטין במוסקבה או לפגוע בו שם.

לפי אחד הדיווחים, המצטט חוקר באף-אס-בה (שירות הביון הרוסי), אחד משני העצורים הודה כי חלק מחומרי הנפץ שהיו אמורים לשמש את החוליה כבר הוטמנו במסלול שבו עובר פוטין מדי יום בדרך ללשכתו. "הפיצוץ היה אמור להיות גדול מספיק כדי לקרוע משאית לשניים", אמר החוקר.

לפי דיווח נוסף, יתכן שבחוליה היו חברים עוד שלושה מתנקשים, שבאו לאוקראינה מאיחוד האמירויות הערביות דרך טורקיה. אחד מהם, לפי הדיווח, נהרג בפיצוץ בחודש שעבר, והפיצוץ הוא שעורר את חשדם של כוחות הביטחון והביא לפתיחת החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully