וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "התוצאות של תקיפה באירן יהיו קטסטרופליות"

27.2.2012 / 1:34

ראש ממשלת רוסיה פרסם מאמר בו הוא הביע דאגה מהאיום הגובר לתקיפה באירן. בנוסף, הוא הזהיר את המערב מפני התערבות צבאית בסוריה ואמר כי יחסום החלטות בנושא במועצת הביטחון

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר אמש (ראשון) כי ארצו מודאגת ממתקפה אפשרית על אירן וציין כי התוצאות של מתקפה שכזו תהיינה "קטסטרופליות". "האיום ההולך וגובר לתקיפה באירן מדאיגה את רוסיה, ללא ספק. אם זה יקרה, התוצאות תהיינה באמת קטסטרופליות. בלתי אפשרי לדמיין את ההיקף האמיתי שלהן", כתב פוטין במאמר שכתב לעיתון הרוסי "מוסקובסקי נובוסטי" בנושא מדיניות חוץ, במסגרת סדרת מאמרים שהוא מפרסם לקראת הבחירות ברוסיה.

פוטין גם הזהיר את המערב ואת מדינות ערב מפני התערבות צבאית בסוריה, והאשים את וושינגטון בהתערבות בפוליטיקה של רוסיה ושל שכנותיה. "אני מאוד מקווה שארצות הברית ומדינות אחרות לא ינסו לקדם פעולה צבאית בסוריה ללא מנדט ממועצת הביטחון של האו"ם", הוא כתב. בנוסף, פוטין הבהיר כי רוסיה, אשר חסמה יחד עם סין את ההחלטה במועצת הביטחון לסיום דיכוי האזרחים מצד הממשלה בסוריה, תשתמש בזכות הווטו שלה גם כדי לחסום פעילות צבאית במדינה.

ולדימיר פוטין במפגש עם אנשי מפלגתו במוסקבה, 6 בדצמבר 2011. רויטרס
"אחסום כל הצעה להתערבות צבאית בסוריה". פוטין/רויטרס

בנוסף, כתב פוטין כי נאט"ו אינה צריכה ליצור קואליציות להתערבות צבאית בסוריה ללא תמיכה ממועצת הביטחון. "לאיש אין את הזכות לנכס לעצמו את סמכות האו"ם, בייחוד כאשר מדובר בשימוש בכוח נגד מדינה ריבונית", הוא ציין.

פוטין הדגיש כי רוסיה תתנגד לכל מצב שבו היא תהיה סבורה שהמערב מנסה לכפות את סדר היום שלו "במסווה של סיסמאות הומניטריות", כפי שקרה לטענתו כשנאט"ו התערבה לטובת המורדים נגד שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי. "אסור לאפשר לאיש לנסות לשחזר את תסריט לוב בסוריה", הוא אמר.

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
רוסיה מבהירה: נשתמש בזכות הווטו בעניין סוריה
מוסקבה: "ישראל ממציאה מידע על הגרעין האירני"
רוסיה: "הסנקציות על אירן מנוגדות לחוק הבינ"ל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully