וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנות מאסר לסב שהתעלל מינית בנכדותיו

רמי שני

26.2.2012 / 16:30

צדק מאוחר: עשור חלף מאז שהסב התעלל מינית בנכדותיו שהיו בנות 10 ו-11 והמשפחה שתקה והשתיקה. האם עדיין דורשת מבנותיה לבטל התלונה: "מזדהה עם סבלו של אביה"

"אני סתם יושב בכלא", טען הסב שנידון היום (ראשון) ל-14 שנות מאסר לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין בשתי נכדותיו בנות ה-10 וה-11. בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש של שמונה שנות מאסר על הגבר, תושב קריית גת, שהורשע בביצוע עבירות מין באחת מנכדותיו, לאחר שלפני מספר חודשים הוא נידון למאסר דומה על עבירות מין שביצע באחותה. השופטים קבעו כי ירצה שש שנים במאסר, בנוסף לאלו שנגזרו עליו כבר, וירצה שנתיים במאסר חופף. כלומר, בסך הכל ירצה הסב 14 שנות מאסר בכלא.

בגזר הדין מתוארות העבירות הקשות שביצע הסב באחיות, תוך שהוא "מנצל את חוסר הישע שלהן", במהלך ביקורים שערכו בגפן אצל הסב, בין השנים 2000-2002. בנוסף, מתואר יחסה המנוכר של המשפחה אל הבנות לאחר שהן התלוננו. כשהאחות הבוגרת דיווחה על המעשים להוריה, הם השתיקו אותה והבטיחו כי האיש, אבי האם, לא יפגע בהן יותר.

עברו שנים עד שהנכדה התלוננה ונשבר קשר השתיקה

"הורי המתלוננת סברו שהחשיפה תפגע בילדה והבטיחו למנוע את המשך הפגיעות על ידי קבלת הבטחה מהנאשם שלא יפגע בה יותר ועל ידי מניעת המשך הגעתה לביתו", כתבו שלושת חברי הרכב השופטים בגזר הדין. "ההתייחסות של הוריה לא הועילה למתלוננת ומנעה ממנה לזכות בתמיכה של ממש, הן מצד ההורים והן מצד המשפחה המורחבת", הוסיפו השופטים. "אמה של המתלוננת מזדהה עד היום עם סבלו של אביה והיא חוזרת ודורשת מבתה שתבטל את התלונה נגדו", כתבו.

התלונה כלפי האיש הוגשה לאחר שנים רבות. כשהאחות הבוגרת גויסה לשירות צבאי היא שמעה הרצאה בנושא עבריינות מינית והבינה כי נפלה קרבן לעבריינות זו. נוכח גילויה, היא ביקשה סיוע מגורמים בצה"ל ובהמשך אף הגישה תלונה נגד הסב. לקראת ההכרעה במשפטו, טען הסב כי הוא "חולה וסובל מנכות של 100%". עוד אמר הסב כי הוא אוהב את ילדיו ואת אשתו וביקש להשתחרר מהכלא. אחריה, התלוננה גם אחותה הצעירה - שהמשפט בעניינה הסתיים היום.

השופטים, רויטל יפה-כץ, ורדה מרוז ואריאל ואגו, הדגישו את חומרת המעשים ואת ניסיון השתקת הדברים מצד המשפחה. נוסף על עונש המאסר בפועל, הוטלו על האיש שנת מאסר על תנאי ותשלום פיצויים לנכדה בשיעור זהה לסכום ששולם לאחותה: 50 אלף שקלים, פיצוי שהוגדר על ידי השופטים כ"סמלי".

עוד הכרעות משפטיות בתיקים של עבירות מין:
אנס ילדיו במשך כשני עשורים ונידון ל-20 שנות מאסר
אחרי שנה וחצי בכלא: מעצר בית לסב שאנס נכדתו
אחרי ארבע שנות מאסר - גבר זוכה מאונס גיסתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully