וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה וחצי בכלא: מעצר בית לסב שאנס נכדתו

גלעד גרוסמן

15.1.2012 / 13:52

בשנת 2010 נגזרו 15 שנות מאסר על גבר שאנס את נכדתו מאז שהייתה בת 4. מחלוקת בין השופטים בעליון, הובילה את הסב לדרוש את שחרורו למעצר בית. השופט גרוניס אישר את הבקשה

התפתחות יוצאת דופן נוספת באחת מפרשות האונס החמורות והחריגות בישראל. בית המשפט העליון הורה הבוקר (ראשון) לשחרר למעצר בית גבר בן 80, שנידון ל-15 שנות מאסר בגין שורה ארוכה של מקרי אונס שביצע לאורך שנים רבות, וזאת לאחר שהוא כבר נמצא כשנה וחצי בכלא.

במאי 2010 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 15 שנות מאסר על הסב, לאחר שהורשע ברוב קולות באונס נכדתו במשך 13 שנה, מאז שהייתה בת ארבע. באוגוסט אותה שנה הוא החל לרצות את מאסרו, אולם לקראת הדיון בערעור שהגיש חלה תפנית, כאשר הנכדה שלחה הודעות טקסט למספר אנשים, בהן כתבה ששיקרה לגבי האונס. כעבור כחצי שעה היא חזרה בה, אולם בית המשפט העליון הורה לבית המשפט המחוזי להעלות אותה לעדות נוספת, כדי לברר את סוגיית ההודעות.

מכיוון שהשופט שזיכה את הסב בהרכב המקורי נפטר לאחר מתן גזר הדין, החליפו שופט חדש ששמע את עדות הצעירה. השופטים הרשיעו את הסב שוב, אולם הפעם השופטת יהודית שבח, שהרשיעה את הסב במשפט המקורי, סברה שיש לזכותו, בעוד שהשופט החדש החליט להרשיעו. בעקבות ההתפתחויות יוצאות הדופן, עתר הסב לבית המשפט העליון בבקשה לשחררו למעצר בית עד בירור הערעור שהגיש. באוקטובר הורה בית המשפט העליון לשחררו, במרחק רב ממקום מגוריה של הנכדה. הסב טען שהוא אינו מסוגל לשכור דירה נוספת, ולכן נשאר במאסר.

הוא ביקש מבית המשפט לשחררו למעצר בית בביתו, בקשה שהפרקליטות התנגדה לה מחשש שהדבר עלול להשפיע על מצבה הנפשי של הנכדה, שמתגוררת בעיר סמוכה לעיר שבה מתגורר הסב, וכבר ניסתה להתאבד מספר פעמים בעבר. השופט אשר גרוניס קבע כי ניתן לשחרר את הסב, אולם "תוך קביעתם של תנאים מתאימים שימנעו אפשרות של קשר, ולו? מקרי, בין המערער לבין המתלוננת". לכן הורה לשחרר את הסב למעצר בית מלא, תוך שימוש באיזוק אלקטרוני.

"אנחנו מאוד שמחים שהוא שוחרר למעצר בית בביתו שלו. אין לו שום כוונה ליצור קשר עם המתלוננת. הוא יקיים את תנאי השחרור במלואם ומקווים שהוא זוכה במהרה זיכוי מלא", אמר הבוקר פרקליטו של הסב, עו"ד אביגדור פלדמן. הוא הוסיף כי "פסק הדין במחוזי, לאחר החזרת הדיון, הוא אחד הקוריוזים המוזרים ביותר. השופט גלעד נויטל שלא שמע את התיק, הסתמך על ההחלטות של ראש ההרכב השופט אורי שוהם והחלטת השופט שבח לפני ששינתה את דעתה, והרשיע את הנאשם".

מאי 2010: הדיווח על 15 שנות המאסר שנגזרו על הסב

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully