וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפה ישראלית לא תצליח לעצור הגרעין האירני"

במגזין "אקונומיסט" מעריכים כי קטן הסיכוי שפצצות ישראליות יצליחו לחדור את המתקן ליד קום. בסדרת מאמרים נכתב כי תקיפה רק תעכב את פיתוח הגרעין, ותגרור את אובמה למלחמה

"תקיפה באירן לא תוביל לתוצאה הרצויה, ועלולה אף להחמיר את המצב" - כך נטען היום (שבת) במאמר שפורסם במסגרת פרויקט מיוחד של המגזין הכלכלי "האקונומיסט", בנושא הגרעין האירני. ההערכה העולה מהמאמר היא שתקיפה תוכל לעכב את הפיתוח הגרעיני באירן, אך לא לעצור אותה.

אוסטין לונג, מומחה שעבד בעבר במכון ראנד, העוסק במחקר וניתוח עבור הצבא האמריקני, בחן את מלאי הפצצות חודרות הבונקרים שיש, על פי הידוע, ברשות ישראל, על מנת להעריך אם יש ביכולתה לפגוע ולגרום נזק ממשי לא רק למתקן חשוף כמו בנתאנז, אלא גם למתקן הגרעיני המבוצר בפורדו, סמוך לעיר קום, הממוקם 80 מטרים מתחת לאדמה. על פי הכתוב, בידי ישראל ישנן לפחות מאה פצצות חודרות בונקרים מסוג GBU-28s במשקל של כשני טונות, ואף יותר מסוג GBU-27s הקטנות יותר. להערכת לונג, רק אם יירו את כל הפצצות הללו לעבר נקודה אחת באותו הזמן, ברמת דיוק מושלמת, יהיה סיכוי שפצצה אחת תחדור ותגרום לנזק במתן.

כמו כן, נטען כי גם פגיעה במתקנים הגרעיניים לא תגזול מאירן את היכולת שלה לשקם את תוכנית הגרעין. להערכתו, אלא אם כן ישראל מוכנה לתקוף בצמרת הטכנית של תוכנית הגרעין - במרכזי מחקר אזרחיים ובמוסדות אקדמיים - הידע שצברה המדינה בעשורים האחרונים יוותרו ללא פגע.

תקיפה אמריקנית תעכב את הגרעין ב-5-10 שנים

על פי ההערכה, אם ארצות הברית תבצע תקיפה נגד האינטרסים הגרעיניים, היא תוכל באמצעות היכולות שלה לעכב את פיתוח הפצצה בחמש עד עשר שנים. עם זאת, על אף הצהרות מצד הנשיא האמריקני, ברק אובמה, לפיהן "כל האופציות מונחות על השולחן", לא מסתמן שארצות הברית תמהר ללכת בעקבות ישראל לתקיפה.

על פי המאמר, ישנם הסבורים כי ישראל תתזמן את התקיפה באירן כך שהדבר יפגע בנשיא אובמה במרוץ לנשיאות ארצות הברית, בזמן שבו יש לו הכי הרבה מה להפסיד מלעשות רושם חלש.

נוסף על כך, מעריכים במאמר, כי תקיפה שלא תצליח לשתק את תוכנית הגרעין, רק תעצים את הנחישות של ההנהגה לחתור להשגת פצצה. למרות כל זאת, הכותבים סבורים כי אין משמעות הדבר שעל העולם לשבת ולחכות שאירן תשיג את הפצצה. הם מעריכים כי הסנקציות הכלכליות שהוטלו על הרפובליקה האיסלמית והבידוד בו היא שרויה מתחילים לתת אותותיהם, וכי על אף שלא ניתן לעצור את היכולת להשיג פצצה גרעינית, ניתן לשנות את רצונה לעשות זאת.


עוד בנושא:
"הצעדים האחרונים של אירן מצביעים על לחץ"
דיווח: כך תיראה תקיפה ישראלית באירן
סבא"א: אירן הגבירה את קצב העשרת האורניום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully