וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 100 בני אדם נהרגו היום מאש כוחות הביטחון

ניר יהב

25.2.2012 / 21:10

הצלב האדום הודיע כי המו"מ עם סוריה נתקע והסיוע לחומס המופגזת נעצר. שר ההסברה הסורי תקף את כנס "ידידי סוריה" שנערך אתמול בטוניסיה: "המשתתפים בוועידה הם אויבנו"

מרחץ הדמים בסוריה ממשיך: האופוזיציה בסוריה דיווחה הערב (שבת) כי מניין ההרוגים מאש כוחות הביטחון הסורים במהלך היום ברחבי סוריה עומד על כ-100 בני אדם. בנוסף, הודיע הוועד הבינלאומי של הצלב האדום כי לא הצליח להגיע לתוצאות במהלך המשא ומתן שקיים עם הרשויות בסוריה ועם קבוצות אופוזיציה בחומס ולפיכך לא יוכלו כוחות רפואיים בינתיים להיכנס לשכונת באבא עמרו בחומס. לצלב האדום הותר אתמול לפנות נשים וילדים שנפצעו בשכונה המופגזת אולם בניגוד לציפיות, המשך הפינוי לא אושר על ידי המשטר בסוריה.

בתוך כך, תקף הערב שר ההסברה הסורי, מחמוד עדנאן, את ועידת "ידידי סוריה" שנערכה אתמול בטוניסיה בהשתתפות נציגים מ-70 מדינות וארגונים. לדבריו, מי שהשתתפו בוועידה היו "ידידיה של וושינגטון ואויביו של העם הסורי". עוד אמר כי ברור כי אותן מדינות רוצות "להיות שותפות של טרוריסטים" והוכחה לכך היא דבריו של שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל, לפיו יש לחמש את המורדים הסורים.

גם סגנית נשיא סוריה, נג'אח אל-עטאר, תקפה הערב את מי שמנסים להתערב בענייניה של ארצה ובפגישה עם עיתונאים הודים אמרה כי סוריה עומדת בפני "מזימה גדולה" שמקורותיה בוושינגטון ובבירות מערביות אחרות. "לסוריה יש צבא חזק ועם חזק, והיא מסוגלת להגן על האינטרסים שלה. לא מפחידים אותנו האיומים המדיניים והכלכליים. כנופיות החמושים לא יצליחו למרות התמיכה הכספית והנשק שהם מקבלים. סוריה תנצח, ואויביה יובסו".

לקריאה נוספת

אובמה: "כל אמצעי כשר כדי לשים קץ להרג בסוריה"
קופי אנאן מונה לשליח מיוחד לדמשק; "ידידי סוריה" מתכנסים
בזמן שמחכים לאו"ם: תינוק הוצא להורג בסוריה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully