וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויית הצעיר הפלסטיני: 12 נפצעו בעימותים

ניר יהב ויהושע בריינר

25.2.2012 / 17:34

טלעת רמיה נהרג אתמול מאש צה"ל ליד קלנדיה. לאחר שנקבר בכפר א-ראם ליד ירושלים פרצו עימותים בין משתתפי הלוויה לכוחות צה"ל. מקורות פלסטינים: "באו מוכנים להתעמת איתנו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

מקורות ברשות מדווחים כי 12 פלסטינים נפצעו היום (שבת) במהלך עימותים שפרצו בין עשרות צעירים פלסטינים לבין חיילי צה"ל בכניסה המזרחית לכפר א-ראם מצפון לירושלים. העימותים פרצו לאחר ההלוויה של טלעת רמיה, בן 25, שנהרג אתמול מאש צה"ל בהפגנות ליד מחסום קלנדיה. לטענת הפלסטינים חיילי צה"ל הגיעו ערוכים להלוויה - עם נשק וכלי רכב כשעתיים לפני שהחלה. "הם באו מוכנים להתעמת איתנו", אמרו עדי ראייה והוסיפו כי כוחות צה"ל עשו שימוש בכמויות גדולות של גז מדמיע ורימוני הלם.

מצה"ל נמסר כי לאחר ההלוויה יידו המשתתפים אבנים ובקבוקי תבערה וגלגלו צמיגים בוערים אל עבר הכוחות. לאחר דקות ארוכות שבהן ניסו הכוחות לפזר את ההפגנה בצורה מאופקת בוצע ירי כדורי גומי.

אתמול נהרג טלעת רמיה מאש כוחות צה"ל, במהלך הפגנות מחאה סמוך למחסום קלנדיה. חמישה פלסטינים נוספים נפצעו מהירי. בהפגנות, שהתקיימו על רקע האירועים האלימים מוקדם יותר היום במסגד אל אקצא, השתתפו עשרות בני אדם.

לטענת צה"ל, במהלך ההפגנה זיהו כוחות מגדוד תותחנים הנמצא במקום כי אחד הפלסטינים יורה אל עבר הכוח באמצעות אקדח זיקוקים, מטווח קצר של מטרים ספורים. בתגובה פתחו החיילים באש, ופגעו בכתפו של הפלסטיני, טלעת רמיה. צוות רפואי פלסטיני הגיע למקום האירוע ופינה אותו לבית חולים ברמאללה, שם מת מפצעיו. על פי גורם צה"לי, אמנם לא נפגעו חיילים מירי הצעיר, אולם הכח כן היה בסכנת חיים.

רמיה הוא לא ההרוג היחיד מירי צה"ל בתקופה האחרונה. רק לפני כחודשיים מת מוסטפא תמימי מירי רימון גז בכינון ישיר, שפגע בפניו, במהלך הפגנה בכפר נבי סאלח. מותו של תמימי, שהשתתף בהפגנה השבועית בכפר ושמותו תועד במצלמות שהראו קנה של מטול רימון יורה עליו בקו ישיר מג'יפ צבאי, היכה גלים ברשות הפלסטינית. עם זאת ועל אף התמונות, בצה"ל הכחישו את הירי ומסרו כי "כוחות הביטחון עושים שימוש ברימוני גז רק כדי לפזר מפרי סדר אלימים ובכינון עקיף בלבד".


לקריאה נוספת
צעיר פלסטיני נהרג מירי כוחות צה"ל בקלנדיה
מאות מתפללים יידו אבנים לעבר יהודים בהר הבית
ביום שלישי: כוננות בהר הבית

לפניות לכתבים: ניר - nir_yah@walla.com יהושע - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully