וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום נוסף לשיחות: שביתת האחיות נדחתה ליום שני

הסתדרות האחיות איימה כי תפתח בשביתה של יום אחד ביום ראשון הקרוב, זאת המחאה על "התפוסה המסוכנת" במחלקות. השביתה נדחתה ב-24 שעות כדי לתת שהות נוספת למשא ומתן

שביתת האחיות שהיתה אמורה להיפתח ביום ראשון הקרוב נדחתה ביממה, זאת לאחר שבמגעים עם האוצר, משרד הבריאות והסתדרות האחיות הוחלט לתת הזדמנות למשא ומתן גם ביום ראשון. יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן מסרה כי השביתה אינה מטרה, "מטרתנו היא למנוע סכנת חיים ואני מקווה שהמשא ומתן האינטנסיבי עליו הוחלט בפגישה יביא לפתרון של המחסור באחיות והעומסים הכבדים בבתי החולים".

אתמול הודיעו האחיות, כי הן פותחות בשביתה של יום אחד, שתוכננה כאמור ליום ראשון הקרוב, זאת במחאה על מה שהגדירו כ"תפוסה מסוכנת" במחלקות. כהן אמרה אתמול כי האחיות קורסות תחת הנטל, "וזה מסכן את בריאות החולים". בשבועות האחרונים החלו האחיות לנטוש את מחלקותיהן במהלך היום, זאת לאחר שהתפוסה בהן עלתה על השיעור עליו סוכם עם משרד הבריאות והאוצר בהסכם שנחתם עמן לפני כשנה. במסגרת ההסכם נקבע כי התפוסה במחלקות הפנימיות בתי החולים לא תעלה על 120%, וכמו כן נוספו 190 תקנים של אחיות לטובת החולים המונשמים באותן מחלקות.

משרד האוצר התייחס אמש להודעת האחיות ומסר כי אינו רואה סיבה לפתיחה בשביתה ביום ראשון. "האחיות נמצאות במסגרת הסכם שכר ותקינה שנתחם באמצעות ההסתדרות הכללית עד לסוף שנת 2012 והן מחויבות ל'שקט תעשייתי' עד לתום תקופה זו", נמסר. "בחודשים האחרונים מתקיים תהליך משותף למשרד האוצר ומשרד הבריאות במטרה להגדיל את מספר האחיות ולהקל את עומס העבודה על האחיות. עם זאת, שביתה בתקופה זאת ובעיקר בימים אלה של חורף אינה לגיטימית ומהווה פגיעה מיותרת בציבור החולים.

אולם, במהלך התקופה שחלפה מאז, ובמיוחד בשיא החורף בחודשים האחרונים, עולה התפוסה מדי פעם על השיעור שסוכם. אמש נפגשו יו"ר הסתדרות האחיות כהן עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני והממונה על השכר באוצר, אילן לוין, אולם הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה. הבוקר כאמור הסכימו הצדדים להמשיך בשיחות, אולם סכנת השביתה עדיין לא הוסרה כליל.

מחאת האחיות - כותרות אחרונות:
המשא ומתן נכשל: האחיות ישבתו ביום ראשון
העומס בבתי החולים: מחלקות נסגרו בברזילי ובסורוקה
בית חולים "העמק": חולים מטופלים בעמידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully