וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העומס בבתי החולים: מחלקות נסגרו בברזילי ובסורוקה

רמי שני

15.2.2012 / 10:04

בתי החולים בדרום סובלים מעומס יתר בחדרי המיון ובמחלקות, והאחיות החלו לנטוש את בתי החולים, ואלה יפעלו במתכונת חירום בלבד. "האחיות הגיעו למצב של קריסה, זו סכנת חיים"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

העומס החמור בבתי החולים והמחסור באחיות נותן את אותותיו. בבית החולים ברזילי באשקלון הגיעה התפוסה ל-180% בימים האחרונים, מצב שהביא לקריסה בקרב האחיות. בשל כך הודיעה יו"ר הסתדרות האחריות, אילנה כהן, כי כל מחלקות בית החולים ייסגרו היום (רביעי) החל מהשעה 10:00. במקביל, גם בבית החולים סורוקה בבאר שבע ייסגרו שש מחלקות פנימיות, שתי מחלקות כירורגיות ומחלקה אורתופדית, והאחיות יפעלו במתכונת חירום בלבד.

במקביל לשביתה, יקיימו אחיות בית החולים ברזילי אסיפת מחאה נוכח מצוקת האשפוז הקשה במוסד הרפואי היחיד בעיר אשקלון בתקופה האחרונה. אספות דומות התקיימו בימים האחרונים גם בבית החולים סורוקה ובמוסדות רפואיים אחרים בארץ.

"נטישת מחלקות, היא לא משהו שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו, כמו בבתי חולים במרכז. כאן בנגב, אין בית חולים אחר. אם אנחנו לא נהיה, אף אחד אחר לא יהיה. אין לנו פריווילגיה לנטוש את המחלקות או לא לקבל חולים". הדובר: האח בן. הוא אח בחדר המיון של בית החולים סורוקה בבאר שבע. בית חולים שאליו מגיעים מטופלים מאילת בדרום ועד אשדוד בצפון. ביחד עם חברותיו וחבריו, יצא בן אמש להפגנת מחאה קטנה, בכניסה של חדר המיון. השלטים שהם החזיקו, שיקפו מצב בעייתי מאוד במוסד הרפואי החשוב ביותר בדרום: "לא נעבוד בכפיה", "כל מה שנשאר זה מיטת קומות לחולים", "מחלקה פנימית היא לא מחלקה לאפסון חולים". בבית החולים קיים מחסור של 102 אחיות ואחים. "אמא שלי הגיעה לכאן אתמול בערב. עד עכשיו היא ישבה על כיסא מפלסטיק כי לא היה איפה להשכיב אותה" סיפר אריה משדרות, "למזלנו, המצב שלה לא כל כך קשה עכשיו. אבל אם הוא היה קריטי, לא יודע מה היה קורה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת האחיות בסורוקה אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"העבודה קשה מאוד. אנחנו נותנים את כל כולנו למען החולים, אבל אנחנו פשוט קורסים. כמות החולים גדלה ואנחנו לא מספיקים לתת את הטיפול הדרוש. אנחנו פשוט נקרעים בין חולים, בני משפחה, רופאים, מקרים דחופים שבהם צריך לעזוב הכל באמצע ולטפל. אנחנו קורסים" סיפרה האחות נטלי, "ההנהלה מודעת למצב. יש להם את כל הנתונים שהם צריכים. הם גם יודעים כמה אנחנו עייפים. אנחנו לא רואים קליטה של אחיות בתוך המחלקות. הרבה אחיות עזבו ולא פעלו בכלל להשוות את מספר האחיות שנותרו למספר שצריך".

יושבת ראש ועד העובדים של בית החולים, גילה לוי, מצביעה גם היא על המחסור באחיות, כגורם מספר אחד לבעיות בית החולים: "אין מספיק אחיות שיוכלו לטפל בחולים שמגיעים לכאן. זהו בית חולים יחיד באזור. המחסור הוא של יותר ממאה אחיות. זה המון! בכמויות האלה, הן לא יכולות לתת את הטיפול הטוב ביותר שהן יכולות. כמו שהן רוצות. עם כל הקושי שבדבר הן לא יכולות".

הכעס על המצב, התעורר גם אצל גורמי צוות בכירים בבית החולים, בהם אנשי מינהל ומשק וגם רופאים: "הצפיפות במחלקות לא נולדה היום. היא קיימת זמן רב. בבית החולים יש שבע מחלקות אשפוז. מתוכן פועלות רק שש. פנימית ג', למעשה לא מופעלת בשל מחסור בכוח אדם. הפעלתה, היתה נותנת פתרון משמעותי לבעיה" אמרו כמה מהם.

"האחיות הגיעו לקצה גבול היכולת"

לאה כהן, מנהלת הסיעוד של בית החולים והאחות הראשית אמרה בתגובה, כי בסך הכל חסרים 49 תקני אחיות ואחים למלא: "זהו המצב בכל הארץ ואנחנו מרגישים את זה באופן הקשה ביותר" היא הסבירה, "כל האחיות שמגיעות, מועברות למחלקות הפנימיות. יחד עם זה, קשה לשכנע היום אחיות צעירות להיכנס למחלקות פנימיות". באשר לסגירת מחלקת פנימית ג' אמרה כהן, כי הדבר נובע ממחסור חמור ברופאים ומתמחים: "זאת גם בעיה של הפריפריה" הדגישה כהן.

לדברי יו"ר הסתדרות האחיות, מדובר ב"סכנת חיים של ממש, כאשר במחלקות עם רישיון ל-38 חולים – מאושפזים 70. חלקם נמצאים במסדרונות בתת-תנאים שאינם מאפשרים טיפול ראוי של האחיות הנמצאות במשמרת". היא הוסיפה כי "האחיות בסורוקה הגיעו לקצה גבול היכולת. אם עד מחר לא יטופל המצב ותיפתח מחדש המחלקה הפנימית שנסגרה, ניאלץ בלית ברירה לסגור את כל המחלקות גם בסורוקה ולעבור למתכונת חירום".

עוד בנושא:
סורוקה על סף קריסה: התפוסה במיון כפולה מהתקן
האחיות במחלקות הפנימיות בוולפסון נטשו עמדותיהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully