וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות במחלקות הפנימיות בוולפסון נטשו עמדותיהן

האחיות יעבדו במתכונת חירום, לאחר שבית החולים הפר, לטענתן, הסכמים לפיהם לא ייאפשרו עומסים כבדים על המחלקות. יו"ר הסתדרות האחיות: "בית חולים זה לא סופרמרקט"

האחיות במחלקות הפנימיות בבית החולים וולפסון שבחולון נטשו הבוקר (שני) את עמדותיהן ויעבדו במתכונת חירום בלבד. זאת, לדבריהן, בעקבות העומסים הגדולים של החולים במחלקות והפרת התחייבות בית החולים בעניין.

יושבת ראש הסתדרות האחיות, אילנה כהן, סיפרה לוואלה! חדשות כי התפוסה במחלקות הפנימיות הגיעה היום ל-150%, וחולים רבים נאלצו לשכב במסדרון, כאשר המיון מלא עד אפס מקום. לדבריה, ישנו מחסור חמור באחיות ו-19 תקנים אינם מאוישים. העומס הרב מנוגד, לטענתה, להתחייבויות שקיבלו מצד בית החולים לפני שבועיים, לפיה תפוסת החולים במחלקות לא תעבור מספר של 42 חולים. היום, עומד המספר על 50 חולים במחלקות הפנימיות כאשר 30 מתוכם מונשמים וזקוקים לטיפול רב יותר. התפוסה הגבוהה אף מנוגדת להסכם שנערך בין האחיות לבין מנכ"ל משרד הבריאות המאשר תפוסה של עד 120% במחלקות הפנימיות. "בית חולים זה לא סופרמרקט", אמרה כהן והוסיפה כי "חולים לא יכולים לשכב כמו הומלסים. זו שערורייה שדבר כזה קורה במרכז הארץ".

גם בשבוע שעבר נטשו האחיות בבית החולים את המחלקות הפנימיות לאות מחאה, לא השתתפו בניתוחי תיירות מרפא ולא עבדו בחדר המיון. בחודש אוקטובר האחרון נטשו האחיות פעמיים את המחלקות בשל העומס הרב, ונטישה נוספת לאות מחאה, התרחשה בספטמבר האחרון.

בית החולים: לא נסגור שערים

מהנהלת בית החולים וולפסון נמסר בתגובה כי "אכן, יו"ר ועד האחיות הגיעה להסכם עם מנכ"ל משרד הבריאות על תפוסה של 120% במחלקות הפנימיות. בשל מחסור ארצי באחיות, אשר בא לידי ביטוי גם אצלנו, ההסכם עם האחיות מתיר לנו לאשפז 42 חולים בלבד בכל מחלקה פנימית. הנהלת בית החולים עושה מאמצים כבירים לעמוד בהסכם. ההנהלה לא תסגור את שערי בית החולים בפני החולים הזקוקים לטיפול.

גם כאשר היו חסרים מתמחים עקב התפטרותם, ההנהלה עשתה כל שניתן על מנת שהטיפול בחולים לא ייפגע. כאשר התקבלו לבית החולים מטופלים רבים, הפקיר ועד האחיות את חדר המיון הפנימי ולאחר מכן את כל המחלקות הפנימיות. הוראת ועד האחיות שלא להעביר חולים מחדר המיון למחלקות הנה חריגה בוטה מסמכויותיו, לוועד מותר להשבית את ביץ החולים – אך לא לתת הוראות אשפוז או השהייה של חולים. הנהלת בית החולים תמשיך לקבל בשעריה כל מי שזקוק לטיפול ותעניק את השירות הטוב ביותר שניתן".

עוד בנושא:

מצוקת האשפוז: אחיות נטשו את חדר המיון בוולפסון
המשבר מתרחב? אחיות בוולפסון נטשו מחלקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully