וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת האשפוז: אחיות נטשו את חדר המיון בוולפסון

אריאל נוי

25.9.2011 / 11:41

האחיות נטשו לשעתיים את חדר המיון העמוס לעייפה בבית החולים "וולפסון", במחאה על מצוקת האשפוז והמחסור המתמשך בתקנים, שהביאו לכך שחולים רבים אף נאלצים לשכב על ספסלים בחוץ

אחיות בית חולים "וולפסון" נטשו הבוקר (ראשון) לשעתיים החל משעה 09:00 את חדר המיון בבית החולים, במחאה על מצוקת האשפוז והמחסור בתקנים ובמיטות אשפוז. רוזי גרינשפן, יו"ר ועד העובדים בבית החולים הסבירה לוואלה! חדשות כי "הבוקר אנחנו נוטשים, כפי שהודענו להנהלת 'וולפסון'. אנחנו נוטשים מכיוון שהמחלקות הפנימיות מלאות וההנהלה משאירה חולים בחדר המיון".

קריסת הרפואה הציבורית - כותרות אחרונות:
מאות רופאים נטשו בזעם דיון עם אידלמן בחיפה
עקב מאבק המתמחים: אגף היולדות בוולפסון מתרוקן
מחאת המטפלים: "אין מים חמים ואוכל לניצולים"
מאות מתמחים הגישו מכתבי התפטרות: "לא נוותר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האחיות נוטשות את חדר המיון בבית החולים וולפסון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדר המיון בבית החולים עמוס ובתפוסה מלאה, וחולים רבים נאלצים לשהות משום כך על מיטות במסדרון ועל ספסלים בחוץ. ענת כהן, אחות בבית החולים, תיארה את חומרת המצב באומרה כי "אין מקום לחולים נוספים והאחיות לא יכולות לטפל בחולים שנמצאים בהשהייה". "העומס הוא בלתי רגיל, ביקשנו מהנהלת בית החולים מספר פעמים לפתוח מחלקה שנסגרה ועדיין לא קיבלנו תשובה", חיזקה את הדברים יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן.

מבית החולים "וולפסון" נמסר כי "כיום, 5 מתוך 6 המחלקות הפנימיות בוולפסון נמצאות בתת תקינה של אחיות. איוש התקנים החדשים מתעכב בשל מחסור ארצי באחיות, ולצערנו מצב זה אינו ייחודי לוולפסון, אלא מתקיים במרבית בתי החולים בארץ. בתוך כך, מאחר וביה"ח וולפסון מספק שירותי רפואה לאזור שבו אוכלוסיית הקשישים היא מהגדולות בישראל, ממשיכים להגיע אלינו לחדר המיון מטופלים רבים בני הגיל השלישי, הזקוקים לטיפול ולאשפוז במחלקות הפנימיות. על אף שיו"ר ועד האחיות הארצי, אילנה כהן, הגבילה את מספר המאושפזים במחלקות הפנימיות, המציאות בשטח אינה מאפשרת עמידה בתנאים אלה, והאתגר האמיתי בשטח נותר לפתחה של הנהלת וולפסון.
במצב בלתי אפשרי זה, אנו עושים את מירב המאמצים על מנת להעניק טיפול מיטבי לכלל המטופלים בוולפסון, ובו בזמן מדגישים כי פתרון ממשי למצב יתאפשר רק כאשר יאוישו תקני האחיות".

לפני כחודש - איורע דומה בשיבא

לפני כחודש אירע אירוע דומה כשאחיות בבית החולים "שיבא" נטשו בשעות הבוקר את שש המחלקות הפנימיות, מפני שההנהלה אפשרה אשפוז מעבר לתקן. לאחר הנטישה אמר מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין כי "אני תומך בדרישה של איגוד האחים והאחיות לתוספת תקנים של אחיות. קלטנו את כל תקני האחיות שהוקצו לשיבא ועם כל זאת יש לנו מחסור באחיות בכל המחלקות".

ראשי הסתדרות האחים והאחיות כינסו בתגובה עוד באותו יום דיון חירום ב"שיבא". אילנה כהן אמרה אז כי "הסכם העבודה מולנו הופר בבוטות, ואנחנו לא מקבלים את התקנים שהיו צריכים לתת לנו. לא נותנים לנו לטפל כמו שצריך בחולים, ואנחנו קוראים למשפחות לא להסתפק במאבק האוהלים, אלא להשמיע את קולן. אנחנו זועקים זעקה אמיתית, מפני שהחולים לא יכולים להקים אוהל מחאה. אנחנו קורסות תחת הנטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully