וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב מאבק המתמחים: אגף היולדות בוולפסון מתרוקן

אריאל נוי

18.9.2011 / 19:06

מנהל האגף, פרופ' אברהם גולן, העביר מכתב למנהל בית החולים בו הודיע כי בקרוב יישאר עם 6 מתמחים בלבד: "לא נוכל לקיים הפעילות השוטפת מבלי לפגוע באיכות הטיפול ובבטיחות המטופלות"

מאבק המתמחים המתמשך נותן אותותיו בבתי החולים: מנהל אגף נשים ויולדות בבית החולים וולפסון בחולון העביר היום (ראשון) מכתב התרעה למנהל בית החולים בו הוא מודיע כי בחודש אוקטובר יישאר האגף עם שישה מתמחים בלבד. "בעקבות התפטרות המתמחים, אגף נשים ויולדות נשאר בחודש אוקטובר הקרוב עם שישה מתמחים (מהם שתי מתמחות בהריון ואחת מהן בהריון מתקדם ואיננה עושה תורנויות)", כתב פרופ' אברהם גולן.
.
לדברי פרופ' גולן, לא ניתן יהיה לקיים את הפעילות השוטפת של אגף נשים ויולדות מבלי לפגוע באיכות הטיפול הרפואי ובבטיחות המטופלות. "חיוני לא לשכוח כי לא ניתן לווסת או לשלוט בפעילות חדר הלידה ונספחיו (ניתוחים קיסריים, מחלקת היולדות)".

עוד פירט במכתבו פרופ' גולן את הצמצומים בהם ייאלץ האגף לנקוט באוקטובר לאור מצבת כח האדם המוגבלת. בין היתר, לא תתקיים מרפאה גניקולוגית, לא תפעל מרפאת כאב, לא יתבצעו ניתוחים יזומים, לא יבוצעו דיקורי מי שפיר ולא יתקיימו ועדות להפסקת הריון.

באשר לתורנויות הוסיף פרופ' גולן כי "לבקשתנו כל תורני החוץ הגדילו את מספר התורנויות שהם מוכנים לבצע. בנוסף, כל המתמחים מבצעים שמונה תורנויות בחודש כל אחד למרות המעמסה המקסימלית על הצוות הרפואי. לאחר כל זאת, עדיין חסרים בלוח התורנות 20 ימי תורנות". פרופ' גולן התריע כי "צוות של שלושה תורנים במוסדנו, איננו מתקבל על הדעת, ולדעתי מסוכן ביותר מבחינת היכולת לתת מענה רפואי הולם לאם וליילוד".

33 רופאים מתמחים התפטרו בסך הכל מבית החולים וולפסון ו-806 התפטרו עד כה מבתי החולים השונים ברחבי הארץ. מבית החולים איכילוב בתל אביב התפטרו 148 מתמחים, מבית החולים שיבא בתל השומר התפטרו 105 מתמחים, מבית החולים שניידר בבילינסון התפטרו 106 ומבית החולים מאיר בכפר סבא, שם החל מאבק המתמחים, התפטרו 105 מתמחים.

עוד על התפטרויות המתמחים
מאות מתמחים הגישו מכתבי התפטרות: "לא נוותר"
מאבק המתמחים: גם רופאים מומחים הגישו התפטרותם
המתמחים דחו הצעת פשרה מצד ליצמן: "פלסטר לסרטן"

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully