וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורוקה על סף קריסה: התפוסה במיון כפולה מהתקן

רמי שני וקובי מנדל

4.1.2012 / 16:02

בתי החולים לא עומדים בעומס: במרכז הרפואי הגדול בדרום, כמו גם בבית החולים "כרמל" בחיפה, נרשמת תפוסה של 180% במיון, ב"שיבא" נטשו האחיות מחלקה פנימית בשל הצפיפות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק)

החורף נותן את אותותיו, ובתי החולים – שוב – קורסים: בבאר שבע, בחיפה, ברמת גן - ברחבי הארץ נרשמים עומסים חריגים בחדרי המיון ובמחלקות. בחדר המיון של בית החולים סורוקה בבאר שבע, המרכז הרפואי הגדול בדרום, נוצר היום (רביעי) עומס חריג במיוחד. בעקבות כך פנתה הנהלת המרכז הרפואי למשרד הבריאות בבקשה שזה יפנה מקרים דחופים מאזור מערב וצפון הנגב לבתי חולים אחרים. מנהל חדר המיון מסר כי התפוסה עומדת עתה על 180% - כמעט כפולה מהתקן, וכי ישנם לפחות עוד 60 מקרים שהגיעו לחדר המיון, ונמצאים בהמתנה, או לפני אשפוז במחלקות פנימיות – שגם בהן התפוסה גבוהה ביותר.

בית חולים סורוקה ריק בעקבות שביתת האזהרה של הרופאים, אפריל 2011. אלברטו דנקברג
עומס חריג בבית החולים. בית החולים סורוקה/אלברטו דנקברג

עוד נמסר מבית החולים, כי עיקר הפניות הן של חולים כרוניים הסובלים מבעיות בדרכי הנשימה. בית החולים ביקש גם מהציבור הזקוק לשירותים רפואיים, לפנות למוקדי חירום או למרפאות קופות החולים, בטרם הפנייה ל"סורוקה".

עומס ניכר גם ב"כרמל", אחיות נטשו מחלקה ב"שיבא"

לא רק בבאר-שבע ניכר העומס; הנהלת בית החולים "כרמל" קיבלה הנחייה ממשרד הבריאות שלא לקלוט עוד חולים בחדר המיון, בעקבות העובדה שגם שם הגיעה התפוסה ל-180%. החולים האחרונים הופנו לחדרי המיון של בתי החולים רמב"ם ובני ציון בעיר. מבית החולים נמסר כי בחדר המיון החדש, שנחנך רק בשבוע שעבר, ניתן להכניס 42 חולים, וכבר כעת יש בו 70 חולים, חלקם מונשמים, וחלקם מוגדרים כחולים "מורכבים". בהנהלת בית החולים מקווים שעד שעות הערב יירד הלחץ, וניתן יהיה לשוב ולקלוט חולים במיון.

גם במרכז המצב בעייתי. באחת המחלקות הפנימיות של המרכז הרפואי הגדול בישראל, בית החולים "שיבא" בתל השומר, נטשו האחיות את המחלקה לפרק זמן קצר, בשל העומס בה. במחלקה נותרו אחיות ספורות, ואולם כעבור פרק זמן מסוים הן חזרו אל המחלקה והפעילות הושבה לסדרה, על אף העומס.

משבר במערכת הבריאות - כותרות אחרונות
עומס חריג בבתי החולים בחיפה: חולים הופנו לנהריה
העומס בבית החולים ”העמק”: חולים מטופלים בעמידה
חדר המיון בבית חולים ”העמק” נסגר בגלל עומס חולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully