וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה ברשת: דייג מעכו לכד כריש באורך ארבעה מטרים

קובי מנדל

23.2.2012 / 16:51

יום עבודה שגרתי של דייגי עכו התפתח באופן לא צפוי: דגי הטונה שנלכדו ברשתם משכו כריש רעב, שהסתבך ברשת ונלכד בה בעצמו. הדייגים גררו את הכריש למעגן, אך זה לא שרד ומת

אליאס מוסטפה זקור, בן 38 העוסק בדיג מזה שנים רבות, יצא הבוקר (חמישי) ממעגן הדיג בעכו לעוד יום עבודה שגרתי יחד עם שלושה דייגים נוספים. הם לא ציפו להפתעה שעלתה ברשת הדיג שלהם - כריש ענק באורך של כארבעה מטרים.

כריש ששוקל 500 קילו נתפס בחופי עכו, פברואר 2012. ספק 500
האורח המיוחד שעלה ברשת הדייגים/ספק 500

הכריש הגדול ככל הנראה ניסה לטרוף את דגי הטונה שהיו ברשת והסתבך בה. "הוא עשה לנו בלאגן גדול", אמר זקור. "גררנו אותו במשך כשעתיים כי לא הצלחנו לשחררו מהרשת ולהשליכו חזרה ללב ים, וגם לא הצלחנו להרימו בשל אורכו המגיע לכארבעה מטרים".

לדבריו, כאשר מצאו אותו, היה הכריש בחיים והשתולל בניסיון לחלץ עצמו מהתסבוכת. "לא פחדנו, אבל רצינו להשליכו לים, כי על פי חוק אסור לדוג כרישים", הוסיף. ארבעת הדייגים הצליחו לבסוף להביא אותו אל המעגן ויצרו קשר עם רשות הטבע והגנים, אך למרבה הצער, הכריש לא הצליח לשרוד - ומת.

כריש ששוקל 500 קילו נתפס בחופי עכו, פברואר 2012 תיוגף כריש חיפושף חופי עכו, עכו, כריש,. ספק 500
הכריש לא שרד/ספק 500

זהו איננו המקרה הראשון בו נתקל זקור בדגים בלתי שגרתיים בשנות עבודתו. "לפני 12 שנה תפסנו לווייתן אף גדול יותר מהכריש, הבאנו אותו למעגן ומסרנו אותו לרשות הטבע והגנים".

לקריאה נוספת:
צפו בתמונות: כריש באורך 12 מטר נתפס בפקיסטן
מהלומות במצולות: צוללן אוסטרלי הביס כריש רעב
מציאות נושכת: צפו בגולש גלים ניצל מתקיפת כריש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully