וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלומות במצולות: צוללן אוסטרלי הביס כריש רעב

דיוויד פיקרינג הוא אמנם ברנש חביב, אך לא כדאי לכם להתעסק איתו - בייחוד אם אתם דג אוסטרלי שלא עבר הכשרה באיגרוף. זהו המקרה השלישי של תקיפת כריש-אדם השנה במדינה

כששחיין מצוי או גולש-גלים ממוצע נתקל בכריש, לא מוגזם לצפות ממנו שימהר לברוח או שיעמיד פני מת. אך עבור דיוויד פיקרינג, מדריך צלילה בן 26 מאוסטרליה, היה זה אך טבעי להכות באגרוף את הכריש שאיים לנשוך אותו, ולגרום לדג הגדול לברוח בבושת פנים. הוא ככל הנראה מה מצפה לו כשנכנס למים עם השנורקל: רק יום קודם לכן הותקף אדם אחר, וננשך ברגלו ובבטנו על ידי כריש רעבתן.

צפו בדיוויד פיקרינג במיטת בית החולים (צילום: The Metro.uk)

פיקרינג סיפר כי שחה עם קבוצה גדולה של צוללים ליד שונית האלמוגים ניגרלו, כ-1,200 צפונית לפרת', לחופיה המערביים של אוסטרליה. לדבריו, כריש טיגרי באורך שלושה מטרים התנפל עליו - ונגס בידו הימנית. בעזרת ידו השמאלית הוא חבט בראשו של הדג, שנמלט. גם הוא נטש את זירת התאונה, והצליח לשחות כמאה מטרים אל החוף, שם נמשה ליבשה וקיבל טיפל רפואי. לאחר מכן, הוטס לפרת' ואושפז בבית החולים. אגב, גם לפני שנתיים הביס גולש מהאזור כריש במכות - וגם הפעם, היה זה ג'ינג'י שובב, אם כי דמות מפתיעה יחסית: נערה בת 14.

70 מיליון כרישים ניצודים בשנה כדי להכין מרק מבשרם

עובדים במרכז המבקרים של שונית האלמוגים אמרו שככל הידוע להם, זה המקרה הראשון שאדם נפצע מתקיפת כריש בעשר השנים האחרונות.

לפני נתונים שפרסמה רשת BBC, באוסטרליה מתועדים בממוצע שלושה מקרים בשנה של תקיפות כרישים, אך 2012 כבר קבעה שיא חדש, עם שלושה מקרים עוד לפני שהסתיים חודש ינואר. לעומת זאת, ממחקר באוניברסיטת פלורידה עולה ש-70 מיליון כרישים ניצודים בשנה, רובם לצורך הכנת נזידים.

בחודש דצמבר, כריש נגס בגלשן - ומי שהיה עליו ניצל
ב-2010, נערה בת 14 מניו זילנד היכתה כריש בגלשן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully