וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הבנייה בהתנחלויות פוגעת בתהליך השלום

דובר מחלקת המדינה הדגיש כי ארצו מתנגדת למהלכים כמו זה שבוצע אתמול - אישור בנייתן של 695 יחידות דיור בבנימין. גם האיחוד האירופי הצטרף לגינוי: "מנוגד לחוק הבינלאומי"

לאחר שהמנהל האזרחי אישר אתמול (רביעי) את בנייתן של של 695 יחידות דיור בהתנחלויות שבות רחל ושילה שבבנימין, שוב מביעים בעולם ביקורת נחרצת: דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, מארק טונר, נתבקש על ידי כתבים להגיב לאישור התכניות ואמר כי הוא לא מכיר את ההסדר האחרון שנחתם אך הוא "חוזר ואומר" כי ארצו מתנגדת למהלכים שכאלה. "אנחנו מאמינים שאלו פוגעים במאמצים להחזיר את שני הצדדים לשולחן המשא ומתן", אמר טונר, "ואנחנו רוצים לראות הסדר כולל שמסמן תוואי גבולות ברור שיפתור רבות מהמחלוקות".

ועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי קיימה אתמול דיון במהלכו אישרה שתי תכניות נפרדות, שאחת מעניקה בדיעבד אישור בפועל לחוקיותה של שבות רחל – התנחלות שנבנתה על קרקעות המדינה אולם ללא כלל האישורים הנדרשים. הוועדה אישרה בדיעבד 195 מיחידות הדיור שכבר נבנו ואת בנייתן של-500 חדשות שייבנו.

אשטון: "קוראת לישראל לחזור בה מהחלטתה"

גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, התייחסה לתכנית וקראה לישראל "לחזור בה מהחלטתה זו".

"ההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי", אמרה אשטון. "בנוסף, מפת הדרכים של הקוורטט קובעת כי ישראל לא צריכה רק להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, אלא גם לפרק את ההתנחלויות שנבנו מאז מרץ 2001". אשטון הוסיפה, בהצהרה שפרסמה, כי בשלב הזה "חשוב במיוחד שאף צד במזרח התיכון לא ינקוט בפרובוקציות".

גם בתוך ישראל נשמעו קולות ביקורתיים כלפי המהלך ובתנועת "שלום עכשיו" אמרו אתמול כי מדובר בתוכנית הבנייה הגדולה ביותר מאז כינונה של הממשלה הנוכחית וכי בפועל המתנחלים מקבלים פרס על בנייה בלתי חוקית. "נתניהו קובר את רעיון שתי המדינות ומגדיל את המאחז שבות רחל פי 30 מגודלו הנוכחי", אמרו בארגון, "הממשלה נותנת פרס לבנייה בלתי חוקית והופכת מאחז קטן בלב השטחים להתנחלות ובה אלפי תושבים חדשים. בקצב הזה אין שום סיכוי להיפרד אי פעם מהפלסטינים".

לקריאה נוספת
695 יחידות דיור יאושרו בבנימין, חלקן כבר נבנו
יוזמת נתניהו: הטבות להתנחלויות - בכפוף לדרג המדיני
"2,000 הדירות - באפרת, מעלה אדומים והר חומה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully