וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

695 יחידות דיור יאושרו בבנימין, חלקן כבר נבנו

יהושע בריינר

22.2.2012 / 11:05

ועדת התכנון של המנהל האזרחי תאשר בנייה של 695 דירות בהתנחלויות שילה ושבות רחל, כ-200 מתוכן נבנו כבר על אדמות מדינה - אולם ללא אישורים. "פרס על בנייה לא חוקית"

ועדת התכנון העליונה של המינהל האזרחי צפויה לקיים היום (רביעי) דיון על אישור לבנייתן של 695 יחידות דיור בהתנחלויות שבות רחל ושילה שבבנימין. מדובר בשתי תוכניות נפרדות, שאחת מהם נועדה להעניק בדיעבד אישור בפועל לחוקיותה של שבות רחל – התנחלות שנבנתה על קרקעות המדינה אולם ללא כלל האישורים הנדרשים.

שלט שבות רחל שילה, גבעת הראל בצומת שילה ליד ירושלים. פאנט
100 יחידות בשבות רחל/פאנט

על פי סדר היום המתוכנן של הוועדה לתכנון ובנייה של המנהל האזרחי שהגיע לידי וואלה! חדשות, שתי התוכניות צפויות לקבל את האישור. התוכנית המרכזית מדברת על בניית 600 יחידות דיור בשילה מתוכן 450 יחידות חדשות, כולל 100 יחידות דיור בשבות רחל - הנחשבת בתוכנית כשכונה של שילה הסמוכה - ועוד 95 יחידות דיור בתוכנית השנייה המיועדות גם כן להתנחלות שילה. כ-250 מהאישורים שיינתנו היום הם לדירות שכבר קיימות בפועל, אולם עד היום טרם הוסדר מעמדן. שתי התוכניות קיבלו את אישור משרד הביטחון, כפי שמצוין גם בסדר היום עצמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתנחלות שילה על המפה, שבות רחל ממוקמת בסמוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקרב המתנחלים הובע סיפוק רב מאישור התוכניות. "שבות רחל בנויה על אדמות מדינה והוקמה על ידי משרד השיכון, כך שחוקיותה אינה עומדת במחלוקת", אמר אבי רואה, ראש המועצה האזורית בנימין, שהוסיף כי "אנו שמחים שרשויות החוק והמדינה מאפשרות לנו לבנות באופן חוקי על פי תוכנית מסודרת. צריך להבין שאחוז הגידול בבנימין הוא פי שניים מהממוצע הארצי, מדי שנה מתחתנים פה מאות זוגות ויש להם צורך בסיסי במקום מגורים. עם כל הכבוד לעניין המדיני, יש כאן זוגות שאין להם איפה לגור ועל המדינה להסתכל קדימה ולהתמודד גם עם המצב הזה".

"פרס על בנייה בלתי חוקית"

בתנועת "שלום עכשיו", מנגד, אמרו כי מדובר בתוכנית הבנייה הגדולה ביותר מאז כינונה של הממשלה הנוכחית וכי בפועל המתנחלים מקבלים פרס על בנייה בלתי חוקית. "נתניהו קובר את רעיון שתי המדינות ומגדיל את המאחז שבות רחל פי 30 מגודלו הנוכחי", אמרו בארגון, "הממשלה נותנת פרס לבנייה בלתי חוקית והופכת מאחז קטן בלב השטחים להתנחלות ובה אלפי תושבים חדשים. בקצב הזה אין שום סיכוי להיפרד אי פעם מהפלסטינים".

במשרד הביטחון ביקשו להנמיך את הלהבות, ולהבהיר כי מדובר בסך הכל בהסדרת המצב הקיים בהתנחלויות, וכל בנייה חדשה תדרוש אישורים נוספים. "האישורים היום הם ברמת התכנון בלבד", אומר איתן ברושי, יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות. הוא הוסיף כי "אנחנו מסדירים היום מצב קיים ביישובים חוקיים שהוקמו כחוק, אולם כל בנייה נוספת מחייבת אישור נוסף. אנחנו בסך הכל מאשרים היום תוכניות עם פוטנציאל בנייה נוסף. אנחנו נאפשר לחיות למי שחי על מקום חוקי אבל טרם קיבל את האישורים הנדרשים, אולם כל בנייה במסגרת מימוש הפוטנציאל ביישובים תדרוש אישור, ואין מדובר באישורי בנייה לבתים חדשים".

לקריאה נוספת
יוזמת נתניהו: הטבות להתנחלויות - בכפוף לדרג המדיני
אילון: "לא נפסיק לבנות בהתנחלויות כתנאי לשיחות"
בנובמבר: תגובת ישראל לקבלת הרשות לאונסק"ו - האצת בניית אלפי דירות בהתנחלויות

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully