וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: "לא נפסיק לבנות בהתנחלויות כתנאי לשיחות"

18.1.2012 / 1:11

סגן שר החוץ המבקר בבריטניה, התייחס לדבריו של סגן ראש הממשלה ניק קלג, שאמר כי הבנייה בהתנחלויות מהווה "ונדליזם מכוון". אילון: "אמירתו של קלג - חסרת אחריות"

סגן שר החוץ, דני אילון, תקף אמש (שלישי) את דברי סגן ראש ממשלת בריטניה ניק קלג, לפיהם הבנייה הישראלית בהתנחלויות מהווה "ונדליזם מכוון". בדברים שנשא במהלך אירוע בלונדון, אמר אילון כי דברי קלג "רחוקים מן האמת" והעניקו לפלסטינים תירוץ לקביעת תנאים מוקדמים לכניסה למשא ומתן. סגן השר הוסיף להתייחס לדברי קלג, ואמר כי "אני חושב שזה היה מצער, אני חושב שזה היה מיותר ואני חושב שזה היה מעט חסר אחריות".

מדובר בתגובה ישראלית רשמית ראשונה לדברי סגן ראש ממשלת בריטניה. כמו כן, אמר אילון לסוכנות רויטרס, כי ישראל לא תפסיק את הבנייה בהתנחלויות כתנאי לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, וכי "סוגיית ההתנחלות הינה מרכיב אחד מני רבים לסכסוך, ובלתי אפשרי לבחור סוגיה אחת ולנסות לפתור אותה מבלי להתייחס לכל השאר". בתוך כך, הדגיש אילון כי "כל הנושאים צריכים להיות על השולחן, וללא כל תנאים מקדימים".

"נפילתו של אסד תפגע בבת בריתו, אירן"

סגן שר החוץ אמר לכתבים כי זו יד המקרה בלבד שדאגה לכך שהוא ישהה בבריטניה במקביל לראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בהמשך התייחס אילון לחיסולו של המדען האירני בשבוע שעבר, ואמר כי האשמת ישראל בחיסול הינה "חסרת בסיס לחלוטין".

בהתייחסו למצב בסוריה, אמר אילון כי הוא יברך על נפילתו של הנשיא בשאר אל אסד, מהשלטון במדינה השכנה לישראל. "הדבר יוביל להפסקת שפיכות הדמים ויהווה מכה אמיתית לאירן, אשר אסד הוא בן ברית חשובה עבורה", אמר אילון.

עוד בנושא
סגן ר"מ בריטניה: "ההתנחלויות - ונדליזם מכוון"
כבר נגמר? "הפלסטינים נוטים להפסיק את המו"מ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully