וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ר"מ בריטניה: "ההתנחלויות - ונדליזם מכוון"

במסיבת עיתונאים עם אבו מאזן בלונדון, אמר ניק קלג כי הוא "מגנה את ההתנחלות הנמשכת בלשון החריפה ביותר האפשרית". יו"ר הרשות הגיב בקורת רוח: "זה בדיוק מה שרצינו לשמוע"

שוב התבטאות חריפה כלפי ישראל מכיוונו של סגן ראש ממשלת בריטניה, ניק קלג, הידוע בעמדותיו הביקורתיות כלפי מדיניותה, ובייחוד בדעותיו הנחרצות בנושא ההתנחלויות. במסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, המתארח בלונדון, כינה היום (שני) קלג את מדיניות ההתנחלות הישראלית "ונדליזם מכוון", והאשים את ישראל בניסיון לחתור תחת כל סיכוי להשיג הסדר שלום במזרח התיכון, בגלל ההתנחלויות.

כשאבו מאזן לצדו, אמר קלג כי הוא "מגנה את ההתנחלות הנמשכת בלשון החריפה ביותר האפשרית". יו"ר הרשות קיבל בברכה את דבריו, והבהיר כי "זה בדיוק מה שרצינו לשמוע באופן רשמי". ההתבטאות החריפה נאמרה ספר שעות לפני שראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, אמור לפגוש עם מנהיגי יהדות בריטניה.

במסגרת ביקורו בבריטניה, צפויות לאבו מאזן פגישות גם עם קמרון ועם שר החוץ וויליאם הייג. הביקור נערך על רקע התחדשות המגעים בין ישראל לפלסטינים בתחילת החודש, בפגישות שקיימו בעמאן, בחסות מלך ירדן, יצחק מולכו וסאיב עריקאת.

אתמול דיווח העיתון הערבי "אל-חיאת" היוצא בלונדון כי הפלסטינים נוטים להפסיק את השיחות ולחפש אחר חלופות אחרות, בהן פנייה למדינות החתומות על אמנת ז'נבה בבקשה שידרשו מישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. העיתון דיווח כי בפגישה האחרונה בין הצדדים השתתפו רק עריקאת, מולכו ואנשיהם, ללא שום נציג ירדני או נציג מהקוורטט. הפלסטינים, דווח, ממתינים שמולכו יעביר תשובות בכתב למסמך הפלסטיני בנושא הביטחון והגבולות שהוגש בפגישה הראשונה בין הצדדים. עריקאת ומולכו צפויים לקיים ב-25 בינואר "פגישה חשובה" שתכריע אם הפגישות יהפכו למשא ומתן ישיר או שמא יופסקו לגמרי ויוכרז על כישלון.

לקריאה נוספת:
כבר נגמר? "הפלסטינים נוטים להפסיק את המו"מ"
הפלסטינים מנמיכים ציפיות: "לא הוצג דבר חדש"
האיחוד האירופי יציע סיוע לפלסטינים בגדה המערבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully