וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדים בני 12 יודעים יותר טוב מהמשטרה מה קורה בעיר"

22.2.2012 / 2:40

שורת החיסולים ממשיכה בראשון לציון, חולון ובת ים - והתושבים הם אלה שנאלצים להיזהר שלא להיקלע באמצע. "הבן שלי מפחד. מזל שהיה קר בלילה, ולא הרבה ילדים שיחקו בחוץ"

מניין הגופות שנספרו במסגרת שורת החיסולים מהשנה האחרונה, בערים שכבר זכו לכינוי "המשולש" - ראשון לציון, חולון ובת ים - ממשיך לעלות. ביום שני נורו למוות אוהד פרנקו ודניאל סמרה, בחניון בניין מגורים בראשון לציון. חקירת הרצח הועברה לידי היחידה המרכזית של מחוז מרכז, שמיהרה להוציא צו איסור פרסום על פרטי החקירה. כך שאמנם לא ניתן לפרט על הרקע לרצח הכפול והקשר שלו לשאר האירועים, אולם ניתן לשער, כי פרנקו וסמרה אינם הקורבנות האחרונים. כל שנותר הוא לקוות שהמזל יאיר פנים לאזרחים התמימים הנמצאים בזירות הרצח, שמתרחשות לרוב ברחובות הערים, ושאיש לא ייפגע.

דיירי הבניין ברחוב הנרקיס בו אירע הרצח האחרון, אמנם מפוחדים, אך מתייחסים לחיסולים כאל דבר שבשגרה. "הפשע קיים בכל ערי הארץ" אמרה אחת השכנות בבניין, הסמוך לבית המשפט בראשון לציון, "מספר מקרים אינם צריכים להכתים עיר שלמה". בשעת הרצח היו ילדיה, בני 16 ו-10, בבית, ושמעו את היריות הרבות. "הבן שלי בן ה-10 מפחד. הבוקר לקחתי יום חופש מהעבודה וליוויתי אותו לבית הספר. אבל אנחנו לא חוששים". שכן אחר ציין כי "מזל שהיה קר אתמול בלילה, ולא הרבה ילדים שיחקו בחנייה בחוץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכן אחר, אבי אוחנה, סיפר: "חזרנו מהחתונה של אחי, זמן קצר אחרי הרצח, עם ילדינו, בני שנתיים ושבע. לצערי הם ראו את המראות הקשים. לא ידענו מה להסביר להם. אני מאד אוהב את השכונה, וגם בצהלה יכולים לקרות דברים כאלה. התחושה הכללית היא שצריך לטפל בבעיה מהשורש, משמע דרך מערכת המשפט. לצערי כל הסחבת בבתי המשפט והענישה שאינה מחמירה – מביאים לכך שהפשע כמעט משתלם".

רצף של רציחות באזור

לפני שנה בדיוק, בפברואר 2010, נרצח העבריין רמי אמירה ביריות מרכב חולף בראשון לציון. אמירה, שנחשב עבריין בכיר בעבר ואף השתייך לארגון הפשע של האחים אברג'יל, נורה ברחוב משה דיין בראשון לציון. אמירה נחשב כספק אמצעי הלחימה של העולם התחתון, ובשלב מסוים הסתכסך עם הארגון של אברג'יל על רקע התקרבותו לארגון הפשע היריב של שלום דומרני. על רקע מאבקי השליטה האלה, ניסו בעבר גורמי פשע לחסל את אמירה בחוף טובגו בבת ים. בתקרית, שאירעה לפני כשנתיים וחצי, נרצחה מרגריטה לאוטין לנגד עיני שני ילדיה ובעלה בעת שבילו בחוף, מקליעים שנועדו ככל הנראה לאמירה.

שי דעבול, בן 36, נורה למוות באוקטובר האחרון בצאתו מפיצרייה ברחוב חנקין בחולון. 18 שנה קודם לכן נרצח אחיו, חיים דעבול, וגופתו התגלתה בחולות ראשון לציון. בעל הפיצרייה שבסמוך לה בוצע הירי סיפר כי "מחוץ לפיצרייה ישבו ארבע משפחות עם ילדים כשלפתע שמענו פיצוץ ואז צעקות מבחוץ ואנשים ברחו לכל עבר. יצאנו החוצה וראינו אדם שוכב על הרצפה פצוע. במזל לא נפגע אף אחד נוסף". באותו לילה יצא מביתו ירין שאטי, נער בן 17 שעבד בחנות להמרת כספים בתל אביב. גופתו הירויה נמצאה חודש וחצי אחר כך בחולות ראשון לציון. ארבעה ימים אחר כך נרצח ביריות גם אבי דוד, במסעדה בבת ים.

בדצמבר הצטרף לרשימה איציק גפן, שנרצח סמוך לבית החולים וולפסון. גפן, המכונה "הג'ינג'י", היה במשך שנים יד ימינו ושומר סודו של העבריין הבכיר אסי אבוטבול. גפן, נשוי ואב לילדה, שהתעסק בתחום המרת כספים וניכיון צ'קים, בחר להתרחק בשנים האחרונות ממשפחת אבוטבול. בשנה האחרונה החל לעסוק במתן הלוואות בשוק האפור. לדברי מכריו, בשנים האחרונות התנתק גפן מעולם הפשע, והיה בעלים של חנות להמרת כספים ברחוב המסגר בתל אביב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לא ייגמר עד שהרוצחים יהיו מאחורי סורג ובריח

והרשימה עוד ארוכה. כאמור, צו איסור הפרסום מונע מלפרט על קשר, אם קיים, בין המקרים, אך ניתן לומר שאף אחד מהמקרים לא פוענח עדיין ואין חשודים ברציחות. שאול שאטי, אביו של ירין, שנרצח כאמור לפני מספר חודשים, ממתין בקוצר רוח לתוצאות. "מבחינתי זה לא ייגמר עד שהרוצחים יהיו מאחורי סורג ובריח", אמר לוואלה! חדשות. "המשטרה הייתה יכולה לפענח את המקרים האלה מהר יותר. כל הזמן שהבן שלי נעדר, אני יודע כמעט בוודאות שהם ידעו שהוא נרצח. את הרצח של הדוקטור בדיזינגוף הם פענחו במהירות (ד"ר אלי ללוז, שנרצח בדצמבר 2011 ומשפטן של שתי הנאשמות במעשה מתנהל בימים אלה, מ"ש). אבל את המקרים האלה במלחמה הזאת – הם לא מפענחים. אני יכול להגיד שילדים בני 12 שמסתובבים בשכונה יודעים יותר טוב מהמשטרה מה קורה בעיר".

לפניות לכתבת - mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully