וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההשמצות ברשת, מתנחלים מזדהים עם נספי התאונה

יהושע בריינר

20.2.2012 / 18:46

עם תאונת הדרכים מצפון לירושלים, הוצפה הרשת בהודעות ש"שיבחו" את מות שמונת הילדים. המתנחלים מנסים להוכיח שיש גם מי שהגיב באנושיות לטרגדיה שפקדה את הרשות הפלסטינית

אחרי מבול תגובות הנאצה שהועלו לעמודי הפייסבוק אחרי תאונת הדרכים הקשה מצפון לירושלים בשבוע שעבר ושהביעו שמחה בתגובה לה, המתנחלים מנסים להוכיח שבין אנשי הימין יש גם מי שמגלה אנושיות מול הטרגדיה שפקדה את תושבי הרשות הפלסטינית.

תושבי ההתנחלות אדם (גבע-בנימין), הסמוכה לאזור התאונה, הציבו אתמול (ראשון) שלט ובו כיתובים בעברית ובערבית, שנועד להביע צער ותנחומים על מותם של שמונת הילדים הפלסטינים שנהרגו בתאונה. בשלט נכתב כי תושבי אדם משתתפים בצער המשפחות ובאבלם הכבד של קרובי הנספים, ומאחלים רפואה שלמה לפצועים. השלט, שנתלה ליד זירת התאונה, עורר את תשומת ליבם של הנהגים שחלפו בכביש, ישראלים ופלסטינים כאחד, שהביעו הזדהות עם הנאמר בו.

כרזות שנתלו ע"י מתנחלים באזור התאונה בה נהרגו 11 ילדים, פברואר 2012. עומר מירון
"זה טבעי שאנחנו נביע את תנחומינו"/עומר מירון

"זה טבעי שנביע תנחומים", אמר בבר וענונו, מזכיר ההתנחלות אדם. "בכביש הזה נהרגו ילדים, וזה לא משנה מאיפה הגיעו, מה צבעם או גזעם. דווקא אנחנו, שמכירים היטב את הסכנה בכבישים שבאזור, מצאנו לנכון להביע הזדהות מול משפחות ההרוגים". לדבריו, הזדהותם של התושבים עם קרוביהם של הנספים בתאונה גדולה, משום שהמתנחלים מודעים ל"טרור", כלשונו, של נהגי המשאית באזור.

לדברי וענונו, ביישוב מתריעים זה שנים על הסכנה בכביש בו אירעה התאונה. "לא הופתענו ממה שקרה בשבוע שעבר. אנו למודי ניסיון, וכל תאונה בכביש הזה היא קטלנית. לפני מספר שנים אף הפגנו לצד תושבי הכפר ג'בע הסמוך והתרענו על הסכנה כאן".

צפו בתיעוד סוכנות "ראיה": הרגעים הראשונים שלאחר התאונה הקשה

וענונו הבהיר כי לדעתו, ההודעות שהתפרסמו באינטרנט הן דוגמה לתופעה מכוערת, גם אם מוכרת מאירועים אחרים. "זה משהו שולי מאוד, אך גם בצד השני יש תגובות מכוערות לאירועים קשים שקורים אצלנו", הוא אומר. "אנחנו בקשר טוב עם הערבים שחיים באזור. הם עובדים אצלנו, וכל צד מכבד את השני". לדבריו, התגובות שהתקבלו להצבת השלט הן מאוד חיוביות, גם אם טרם התקבלו בגלוי, "אלא בחדרי חדרים".

המאבק בתאונות הדרכים הוא מאבק משותף, שלא מבדיל מי גר בעיר, בהתנחלות או בכפר, הוא מסכם.


כותרות נוספות על התאונה
בחמישי: תאונה קשה ליד ירושלים - הרוגים בהתהפכות אוטובוס ילדים
שר הבריאות הפלסטיני: "צה"ל מנע סיוע מהיר לילדים"
צפו: הרגעים שלאחר תאונת האוטובוס ליד ירושלים
הפלסטינים: "כועסים על הנאצות נגד הילדים שנהרגו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully