וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "כועסים על הנאצות נגד הילדים שנהרגו"

ניר יהב

19.2.2012 / 13:30

הרחוב הפלסטיני כועס בעקבות אותה תאונה מחרידה שגבתה חייהם של 5 ילדים ומורה - על הרשות, על ישראל, על מד"א, אבל בעיקר על התגובות שתועדו ברשת: "זו שיחת היום כאן"

האווירה קשה מאד ברחובות שועפט וענאתא, כך סיפר היום (ראשון) לוואלה! חדשות ג'מיל סנדוקה, יושב ראש ועד תושבי ראס חמיס ושועפט בעקבות תאונת הדרכים בה נהרגו חמישה ילדים ומורה בהתנגשות אוטובוס ומשאית מצפון לירושלים ביום חמישי האחרון. סנדוקה מספר על כעס אדיר המופנה כלפי בית הספר, הרשות הפלסטינית וישראל: "זהו בית ספר פרטי שלא מסובסד על ידי עיריית ירושלים, ולפיכך הוא אינו נמצא תחת השגחה בטיחותית כלשהי. לצערנו אין בכפר בית ספר עירוני, כך שאנו נאלצים לשלוח את הילדים לשם. אנו משלמים 2,000 שקל בשנה על כל ילד, וזה מבלי לדבר על ההסעות לשם". באשר לכעס התושבים, הבהיר סנדוקה כי "אנו זועמים על כך שהמורים הוציאו תלמידים קטנים לטיול בגשם שוטף ללא שום שיקול דעת".

"עדיין שורר הלם כבד", הוסיף סנדוקה. "בשלושת הימים האחרונים כל החנויות ובתי הספר היו סגורים לאות אבל. שני בתי אבלים גדולים הוקמו בענאתא ובמחנה הפליטים שועפט וכל העת מגיעים לשם אנשים. הבאנו עובדות סוציאליות שידברו עם משפחות ההרוגים ההמומות". סנדוקה ציין כי "יש כעס רב על האמבולנסים של הרשות הפלסטינית שהגיעו רק כעבור שעה מרגע התאונה. כועסים גם על כוחות הכיבוי, על מד"א, אך בעיקר על הישראלים שכתבו בפייסבוק נאצות נגד הילדים שנהרגו. זו שיחת היום כאן. זה פגע בנו מאוד".

יום הכיף הסתיים באסון - ילדי שועפט נשרפו חיים. גדעון צנטנר, רויטרס
משא ומתן מתנהל בין הנהג הפוגע למשפחות האבלות, למניעת פעולות נקם. אוטובוס הילדים לאחר התאונה/רויטרס, גדעון צנטנר

בבתי החולים עדיין מאושפזים עשרות ילדים פלסטינים שנפצעו בתאונת הדרכים ביום חמישי. בסוף השבוע הובאו לקבורה, בהשתתפות מאות בני אדם, חמשת הילדים והמורה בת ה-31 שנהרגו בתאונה. ששת ההרוגים הם הילדים עבדאללה אל-הינדי ממחנה הפליטים שועפט, נמיס חמדאן מענאתא, מרווה עמירה משכונת השלום, מילאד סלאמה מענאתא, זיד נימר משכונת השלום והמורה עלוא ג'ולאני.

ארבעים הפצועים עדיין מפוזרים בין בתי החולים - בשטחים ובישראל - רמאללה, שכם, הדסה הר הצופים, הדסה עין כרם, איכילוב ושניידר, כשרוב הפצועים סובלים מכוויות קשות ומקטיעות. בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים מאושפזים שלושה ילדים במצב אנוש.

"המטרה היא שהצדדים לא ינקמו האחד בשני בעקבות התאונה"

נהג המשאית שפגע באוטובוס הילדים, כבר שוחרר לביתו והוא שוהה כעת בבית אחיו בבית צפאפא, כשעל פי עדויות, מצבו הפיזי טוב אך מצבו הנפשי "קשה". ביום שישי נערכה פגישה ראשונה בין נציגי משפחת נהג המשאית לבין נציגי משפחות הילדים שנהרגו, שמטרתה לכונן "הודנא" בין המשפחות. פגישה נוספת נערכה בשעות אלה, במהלכה מתנהל משא ומתן בסופו ייקבעו הפיצויים שעליו יהיה לשלם למשפחות הילדים שנהרגו.

"המשא ומתן מתקיים באולם של הוועדה העממית בשועפט", סיפר סנדוקה. "מי שמשתתף בפגישות הללו הם נציגי הילדים ההרוגים, נציגי הנהג הפוגע ובכירים שמסייעים במציאת פתרונות". סנדוקה הוסיף כי "בסוף המשא ומתן ייקבע סכום הפיצויים. זה למעשה כמו חקירה פנימית שלנו ללא קשר לישראל, לרשות ולחקירת המשטרה. המטרה היא שהצדדים לא ינקמו האחד בשני בעקבות התאונה".

עוד בנושא
תאונה קשה ליד ירושלים: 10 נהרגו בהתהפכות אוטובוס ילדים
צפו: הרגעים שלאחר תאונת האוטובוס ליד ירושלים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully