וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה איים על בכירים, סדר היום של מרידור חשוף

טל שלו

20.2.2012 / 13:47

בעוד האיומים על בכירים ישראלים מתרבים, מפרסם השר לענייני מודיעין מרידור מדי שבוע את הלו"ז שלו ברשת. ?השר מאמין בשקיפות עבודתו ומודע לבעיות הביטחון", נמסר מלשכתו

בעוד חסן נסראללה מכוון את איומי הנקמה על חיסול עימאד מורנייה כלפי בכירים ישראלים, השר לענייני מודיעין, סגן ראש הממשלה, דן מרידור, מפרסם מדי שבוע באתר האינטרנט שלו את לוח הזמנים השבועי שלו לעיון הציבור, ובשבוע האחרון אף הודיע לגולשים בעומד הפייסבוק שלו כי גם שם יפורסם הלו"ז השבועי. בלשכת השר מרידור מדגישים כי ההחלטה לפרסם את הלוז מונעת מרצון בשקיפות, ואינה נוגדת הנחיות ביטחוניות של מאבטחי השר.

בשבוע שעבר, על רקע מתקפת הטרור נגד נציגויות ישראל בחו"ל, דווח כי בסינגפור סוכל ניסיון התנקשות בשר הביטחון אהוד ברק. בסביבתו של השר ברק ובמטה ללוחמה בטרור אמנם הדגישו כי לא מוכר להם כל מידע מסוג זה, אך בנאום שנשא באותו יום מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בו דחה את הקשר של ארגונו למתקפת הטרור נגד נציגויות ישראל בעולם, הבהיר כי נקמת הארגון על חיסול מורנייה תכוון כלפי בכירים ישראלים: ?הם יודעים היכן תהיה הנקמה שלנו - הנקמה שלנו לא תהיה בחיילים, בדיפלומטים ובישראלים רגילים", אמר. גורם במטה ללוחמה בטרור אמר אחרי הנאום כי "מנאומו של נסראללה אנו מבינים כי הבכירים מהווים יעד מועדף לפיגועים ואנחנו בהחלט עוקבים בדריכות אחרי הנושא?.

ביום חמישי לשר מרידור ארבע פגישות עם ?גורמי מודיעין?

חוק חופש המידע מעניק לכל אזרח ישראלי זכות לקבל מידע מרשויות ציבוריות, אך אוסר על מסירת מידע שבגילויו יש חשש לפגיעה בביטחון המדינה או בשלומו של אדם, והוא מסייג מתחולתו יחידות ביטחוניות וממשלתיות שעיקר פעילותן ביטחון המדינה או יחסי חוץ. בתנועה לחופש המידע מסבירים כי אין הוראה מפורשת בחוק חופש המידע המחייבת את פרסום הלו"ז, וכי השאלה אם לוחות הזמנים של השרים הם בגדר מידע ציבורי אינה מקבלת מענה ברור בחוק ונתונה לפרשנותם של השרים. בפועל, מרבית השרים אינם עושים זאת, ומבדיקת התנועה עולה כי פרט לשר מרידור, רק השר מיכאל איתן מפרסם מדי שבוע את סדר יומו, כמו גם את נתוני השכר שלו והוצאות לשכתו.

סדר הפגישות המתוכנן לשר מרידור אמנם מופיע בלא מיקום הפגישות, אך מפרטיו ניתן ללמוד רבות על סדר היום של מי שמחזיק באחד התיקים הרגישים והמסווגים ביותר שנחשף במסגרת עבודתו להערכות ודוחות סודיים. אתמול, לדוגמא, קיים השר פגישה עם המטה לביטחון לאומי במשרד החוץ; היום, כך לפי הלו"ז, יתראיין השר מרידור למספר כלי תקשורת זרים, בהמשך יגיע לכנסת לישיבת סיעת הליכוד ולדיון במליאה. בהמשך השבוע, מצוין בלו"ז של השר, ישתתף בדיונים ביטחוניים ופגישות פוליטיות שונות; ביום חמישי נקבעו לו ארבע פגישות עם ?גורמי מודיעין?.

יועץ התקשורת של השר מרידור, מוטי אוחנה, מסר בתגובה כי ?השר מרידור מאמין בשקיפות של עבודתו ומודע לכל הצרכים והבעיות הביטחוניות שקיימות ולפיכך הלו"ז שהוא מפרסם אינו כולל את מיקום הפגישות ופגישות חסויות בדרגים הגבוהים ביותר?.

לקריאה נוספת
נסראללה מאיים: "נקמה על מורנייה - חיסול בכירים"
שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו
נתניהו: "אירן אחראית לפיגועים בהודו וגאורגיה"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully