וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אירן אחראית לפיגועים בהודו וגאורגיה"

פנחס וולף

13.2.2012 / 15:24

ראש הממשלה נתניהו על הפיגועים נגד דיפלומטים ישראלים בניו דלהי וטביליסי, בהן נפצעה אשת דיפלומט ישראלית: "נפעל ביד חזקה". שר החוץ ליברמן: "ישראל לא תגיב בשתיקה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל
קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בצהריים (שני) לפיגוע שאירע בבירת הודו, ניו-דלהי, בו נפצעה ישראלית אשת דיפלומט, ולניסיון הפיגוע בבירת גאורגיה, טביליסי: "בחודשים האחרונים היינו עדים לניסיונות לפגוע באזרחי ישראל וביהודים בשורה של מדינות. בכל המקרים הצלחנו לסכל הפיגועים בשיתוף המקומיים. בכל המקומות השותפים היו אירן וחיזבאללה. היום היינו עדים לפיגוע בניו דלהי וגיאורגיה. אירן העומדת מאחוריהם היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם. כוחות הביטחון ימישכו לפעול ביד חזקה, בשיטתיות ובאורך רוח נגד הטרור שמקורו באירן", אמר נתניהו.

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, מיהר להגיב על המתקפות שכוונו אל נציגויות ישראל ואמר כי "אנחנו יודעים לזהות בדיוק מי אחראי". אחרי הפיגועים, שכוונו נגד כלי רכב השייכים לשגרירויות, עובדי משרד החוץ הונחו שלא להשתמש בהם עד להודעה חדשה.

ליברמן, שדיבר בישיבת סיעת ישראל ביתנו, אמר כי "מדינת ישראל ואזרחי ישראל הם יעד לטרור בתוך ישראל וגם מחוץ לה. אנחנו מתמודדים עם טרור פיזי וטרור מדיני מדי יום".

שר החוץ הבהיר כי ישראל תגיב ביד קשה כלפי האחראים לפיגוע, ואמר כי "איננו מתכוונים לעבור לסדר היום. זה מזכיר לנו, פעם נוספת, עד כמה הדיפלומטים הישראלים נמצאים בקו החזית של ההתמודדות שמנהלת ישראל בכל העולם".

רכב בוער בניו דלהי, פברואר 2012. ספק 500
הרכב המסחרי שבו אירע הפיצוץ בניו דלהי, הבוקר/ספק 500

אתמול צוינו ארבע שנים לחיסולו של עימאד מורנייה, קצין המבצעים של חיזבאללה. הוא נהרג בפיצוץ מכונית סמוך לדמשק ב-12 בפברואר 2008. בארגון מאשימים את ישראל בחיסול, ומרבים לאיים בפיגועי נקמה, איומים המתרבים מדי שנה סמוך ליום השנה למותו.

שיטה המאפיינת חיסול מדענים באירן?

בפיצוץ שאירע בבוקר בכלי רכב של שגרירות ישראל בניו דלהי, נפצעה אשתו של דיפלומט בשגרירות באורח קל-בינוני. במקביל, סוכל פיגוע נגד שגרירות ישראל בטביליסי, בירת גאורגיה. לפי דיווחים ברוסיה, מטען החבלה הוצמד לרכבו של השגריר הישראלי בעיר.

על פי דיווחים מקומיים, הפיצוץ בבירה ההודית היה ברכב מסחרי של השגרירות שעמד בתחנת דלק, ומהפיצוץ ניזוק רכב נוסף. בסך הכל, נפצעו בפיצוץ ארבעה בני אדם שהובהלו לבית חולים. עוד נמסר כי מומחים לחומרי נפץ בודקים כעת את הממצאים במקום. בתמונות ששידרה הטלוויזיה ההודית ממקום האירוע, נראה הרכב כשהוא עולה באש.

עוד בנושא:
שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו
איומים נוספים בתאילנד: נעצר חשוד שתכנן פיגוע
התרעות נגד ישראלים גם באתונה ובבולגריה

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 14:24)

מתקפת טרור משולבת על שגרירויות ישראל בעולם. AP
מתקפת טרור משולבת על שגרירויות ישראל בעולם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully