וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים: "נקמה על מורנייה - חיסול בכירים"

ניר יהב

17.2.2012 / 0:20

מנהיג חיזבאללה אמר בנאום שנשא כי לארגונו אין שום קשר לפיגועים נגד נציגויות ישראל בגאורגיה, הודו ותאילנד, והבטיח: "נמשיך לפעול עד הנקמה המכובדת על הרג מורנייה"

"באשר לפיצוצים שאירעו השבוע בהודו, גאורגיה ותאילנד - אני רוצה לומר בצורה ברורה כי אין לחיזבאללה שום קשר לכך. איני יודע למי יש קשר לפיצוצים ואיני מבזבז את הזמן שלי בניתוחים. בנקודה הזו אני רוצה להזכיר שדמו של עימאד מורנייה ירדוף אחריהם. ננקום בהם, אבל לא בפגיעה בחיילים או בדיפלומטים. זה מביש אותנו לנקום את מותו של מפקדנו הגדול על ידי הרג ישראלים פשוטים" – כך אמר אמש (חמישי) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום שנשא בטקס לזכר מזכ"ל חיזבאללה לשעבר עבאס מוסאווי, בכיר הארגון רארב חרב ואחראי המבצעים של הארגון, עימאד מורנייה.

"הם יודעים היטב מי נמצא תחת הכוונת שלנו. הם נוקטים בצעדי זהירות ואני אומר להם היום - הישמרו לכם. כל עוד נוזל דם בעורקינו, נמשיך לפעול עד ליום הנקמה על עימאד מורנייה. זו תהיה נקמה מכובדת. בין נקמה קרובה ובלתי-ראויה לבין נקמה מכובדת אך רחוקה - אני מעדיף את האפשרות השנייה".

נסראללה הוסיף כי "ראש המוסד לשעבר מאיר דגן אמר שלחיזבאללה יש כוח אש שלא נמצא אצל 90 אחוז ממדינות העולם. זה לא שר או עיתונאי אמר את זה, אלא ראש המוסד. אם זה נכון או לא, רק אללה יודע. מספיק לנו שהישראלים מאמינים בכך", בהתייחס לאמירות של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן. כמו כן, הוא שיבח את שלושת בכירי הארגון המתים שלזכרם התכנסו אנשי הארגון ואמר כי הם "היו הראשונים שפעלו לביסוס ההתנגדות ולהקמת חיזבאללה, והייתה להם השפעה גדולה על אופי ההתנגדות ואופיו של הארגון".

"אנו מבינים שישראל היא הכלי של הפרויקט הציוני הגדול והמסוכן באזור, וזו הסיבה שאנו נלחמים בה", אמר נסראללה שהבטיח להמשיך להילחם בישראל משום שהיא "כובשת את פלסטין, את המקומות הקדושים לנוצרים ולמוסלמים, פועלת לייהד את ירושלים וגורמת לסבל אצל העם הפלסטיני". הוא הוסיף ואמר כי הפרויקט הציוני הוא "סכנה המוטלת על מדינות המזרח התיכון ועל העמים החיים בו, ללא קשר להשתייכות הדתית, הגזעית והתרבותית של אותם עמים ושל אותן מדינות. עלינו לאתר את הסכנה הזו ולהפילה".

לדברי נסראללה, "כל מי שנלחם בישראל, בעיקר במדינות השכנות לה, מגן למעשה על כל האומה". הוא הוסיף כי שלושת המנהיגים של חיזבאללה, שלזכרם מתקיים היום טקס הזיכרון, "הגנו על לבנון, פלסטין, ירדן, מצרים ועל כל מדינה ערבית ומוסלמית באזור". הוא ספד לאביו של מוסאווי שמת בדיוק היום ואמר כי הוא מבטיח לו כי חיזבאללה "ימשיך בדרך ההתנגדות", כפי שהוביל אותה בנו עבאס.

נסראללה התייחס להתחזקות התנועות האיסלמיות באזור, בעקבות "האביב הערבי", וקרא להן לפעול נגד הפרויקט הציוני. בנוסף תקף חלק מהמשטרים הערבים והאיסלמים באומרו כי הם היו "נאמנים לאמריקאים ולישראלים בשירות הפרויקט הציוני". הוא הוסיף ואמר כי לאור זאת ולאור "העמדה האובייקטיבית שמשטרים אלו נקטו בנושא המאבק בפרויקט הציוני, הם נושאים באחריות למה שקרה בפלסטין ולמה שהאויב הציוני עושה".

נסראללה התייחס גם למצבו של העציר הפלסטיני חאדר עדנאן, השובת רעב כבר מעל 60 יום, ותהה מדוע העולם הערבי שותק ולא מתערב: "עדנאן ממשיך בשביתת הרעב מעל 60 יום. איפה הליגה הערבית והעולם הערבי? הרי לו עדנאן היה ישראלי, העם העולם היה נוהג כפי שהוא נוהג כעת? לו עדנאן היה ישראלי, הרי כל ממשלות ערב, ראשי מדינות ערב והמלכים הערבים היו מוודאים מה שלומו".

"באחרונה נערך כנס הרצליה, והשתתפו בו למרבה הצער גם כמה ערבים. הם דיברו על הדאגה. לא על דאגה אסטרטגית אלא על דאגה קיומית. שר הביטחון הישראלי אהוד ברק אמר בכנס הזה: 'האתגרים שמולם ניצבת ישראל היום גדולים מהאתגרים שמולם ניצבו האבות המייסדים ומהאתגרים של המלחמות ב-67' וב-73''. לדעת ברק, האיום היום על ישראל מסוכן יותר. הוא מדבר על דאגה לא ממצב השירה, הספרות או האומנות אלא דאגה מההתנגדות ומהקורבנות שעלולים להיות. גם נתניהו מדבר על הדאגה הזו".

עוד באותו נושא:
שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו
נסראללה: "לא בטוח שנגיב לתקיפה ישראלית באירן"
הרמטכ"ל: התרעות רבות מפיגוע נגד ישראלים בחו"ל
בכיר אירני: חיזבאללה הגן על בסיס שלנו בסוריה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully