וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: גובה השלג בחרמון רשם שיא של עשור

קובי דוד

20.2.2012 / 8:53

במהלך סוף השבוע הסוער נוסף בחרמון הצפוני מטר שלם של שלג והוא עומד כעת על גובה שני מטרים. גם הכנרת הרוויחה: מפלסה עומד על 38 סנטימטרים מעל הקו האדום התחתון

מזג האוויר הסוער וכמויות השלג שירדו בסוף השבוע האחרון רשמו שיא מרשים באתר החרמון הצפוני, כשמפלס השלג באתר עומד הבוקר (שני) על גובה של למעלה משני מטרים. מנכ"ל החרמון, שאול אוחנה, סיפר לוואלה! חדשות כי "בשנת 2002 גובה השלג הגיע לשני מטר ומאז ועד לעונת החורף הנוכחית הנתון הזה לא נרשם בשנית". על פי הערכות, במהלך סוף השבוע השלג שירד באתר העלה את גובה השלג בכמטר שלם. "אין ספק שזוהי בשורה משמחת אחרי שעונת החורף ושאר המשקעים הגיעו באיחור", הוסיף אוחנה.

גם הבוקר אתר החרמון יהיה סגור למבקרים עקב כמויות השלג הרבות שמכסות את האתר והמתקנים בו. עובדי האתר החלו לעבוד במרץ משעות הבוקר המוקדמות כדי להבטיח את פתיחתו מחר בבוקר.

גם הכנרת הרוויחה מכמויות המשקעים שירדו בסוף השבוע ומפלס הכנרת עומד הבוקר על מינוס 212.62 סנטימטרים. מדובר בעליה של 5 סנטימטרים מאתמול. סך הכל, מיום חמישי, עלה מפלס הכנרת ב-21 סנטימטרים. לכנרת מלאה עדיין חסרים 3.82 מטרים (שווה ערך ליותר מ- 20 סופי שבוע כמו זה האחרון). כעת מפלס הכנרת עומד על גובה של 38 סנטימטרים מעל הקו האדום התחתון.

שלג במרום גולן. שפי מור, ספק 500
שלג במרום גולן/ספק 500, שפי מור

מזג האוויר היום צפוי להיות בהיר עד מעונן חלקית עם עליה של הטמפרטורות - כך לפי תחזית השירות המטאורולוגי. עם זאת, הטמפרטורות עדיין יהיו נמוכות מהרגיל בעונה.

אתמול החלה היחלשות של הגשמים והרוחות לאחר סוף השבוע הסוער. במועצה האזורית גולן לא התקיימו לימודים עקב מזג האוויר שהיה סוער עדיין באזור. רק אתמול פונו הצירים שנחסמו לתנועה ברמת הגולן על ידי המשקעים הכבדים.

עוד באותו נושא
הסערה כבר כאן - תגיע הלילה לשיא; סופת שלגים בחרמון
הסערה חלפה, אך הכבישים ברמת הגולן עדיין חסומים
הגולשים דווקא מרוצים מהסערה: "עכשיו יש לנו גלים"

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully