וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה חלפה, אך הכבישים ברמת הגולן עדיין חסומים

קובי דוד

19.2.2012 / 0:01

הסערה הגדולה של סוף השבוע אמנם צבעה את הצפון בשלג, אך הותירה את הירושלמים מאוכזבים. למרות ששיא המערכת מאחורינו, תלמידי הגולן יישארו בבית עד שיפונו הכבישים בבוקר

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יובל בן אבו, שגב דהן, עריכה: טל רזניק)

כשבירושלים התאכזבו בצפון חגגו עם משקעים רבים ואף שטפונות בנחלים בגליל. במועצה האזורית גולן אף הוחלט אמש (שבת) כי לא יתקיימו לימודים מחר עקב מזג האוויר הסוער עדיין באזור. הכבישים באזור חסומים עדיין, בשעה 06:00 יתחילו לפנות את הצירים ומספר שעות מאוחר יותר תערוך המועצה הערכת מצב מחודשת.

שיאה של הסערה הגיע בשעות הצהריים המוקדמות היום, כשסופת שלג השתוללה בצפון רמת הגולן וכתוצאה מכך נחסמו כל הצירים המרכזים לצפון רמת הגולן וכן הצמתים הבאים: השריון, ווסט, מפל סער ועין זיון.

צלמו את המזג האויר הסוער, שתפו אותנו בפייסבוק ואנו נפרסם את התמונות

תמונות חורף 2012. אורטל רומי, ספק 500
תמונות חורף 2012/ספק 500, אורטל רומי

בירושלים לעומת זאת ,נחלו התושבים אכזבה: למרות התקוות והציפייה הגדולה לשלג שיירד ברחבי הבירה ויצבע אותה בלבן, רק שלג קל המעורב בגשם ירד היום בעיר, ולא נערם על הקרקע. העירייה אמנם נערכה מראש והעמידה בכוננות כ-50 מפלסות שלגים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים שיפעלו לפילוס הצירים הראשיים בירושלים – אך לשווא.

שלג במרום גולן. שפי מור, ספק 500
שלג במרום גולן/ספק 500, שפי מור

לא הכל הלך לפי התוכניות: קבוצת מטיילים שהחלה לטפס על הר מירון, שהתכסה בשכבת שלג לבנה, נקלעה לסופת השלגים ונתקעה שם עם רכבם. כוחות צה"ל ומשטרה שהוזעקו למקום חילצו את קבוצת המטיילים בבטחה ללא נפגעים באירוע. "זה היה פשוט מטורף", סיפר אוהד נחשון שנקלע לסופת השלג, "ללא העזרה של כוחות צה"ל והמשטרה היינו נתקעים כאן עד הלילה".

בחלקו התחתון של אתר החרמון נערמו למעלה מ- 60 סנטימטרים של שלג, ועקב מזג האוויר הסוער האתר יהיה סגור למבקרים גם מחר, אך על פי התחזיות הוא צפוי להיפתח שוב ביום שני.

"השיא כבר מאחורינו"

לגבי שאר המשקעים: כמויות הגשם גרמו לשיטפונות כבדים בנחלי הצפון. ראש מדור ניטור ונחלים ברשות הטבע והגנים, הלל גלזמן אמר כי "שיא הזרימות בנחלים אירע ביום שישי בלילה, לאחר מכן צפינו בדעיכה. בגליל המערבי והמזרחי נרשמו זרימות חזקות. גובה הזרימות בגליל המערבי נע בין 70 מילימטרים ועד 120 במישור ההרים, ובגליל המזרחי בין 50 מילימטרים ל-80. בנחלי רמת הגולן הממוצע היה כ-50 עד 60 מילימטרים. כמו כן, שטפונות גרמו לחסימת כבישים בדרום ובאזור ים המלח כביש 90".

חורף בירושלים 2012. עומר מירון
כל מה שהיה בירושלים/עומר מירון

מפלס הכנרת עלה ב-13 סנטימטרים מאז יום חמישי ועומד כעת על 212.70-, 30 סנטימטרים מעל הקו האדום התחתון, אך 390 ס"מ מתחת לקו האדום העליון (כנרת מלאה). ברשות המים ציינו כי "בסוף השבוע נרשמו אירועי גשם משמעותיים. באזור החרמון כמות המשקעים הגיעה ל- 150 מילימטרים, באזור אגם הכנרת ומרום גולן ל- 120 מילימטרים, באזור מעלה החמישה ל- 71 מילימטרים, ובאזור אשקלון ל-11 מילימטרים. בשל כמויות המשקעים התפתחו זרימות חזקות באגם הכנרת. את השיא כבר עברנו - מחר יפחתו הגשמים וכך גם במהלך השבוע".

עוד על סערת סוף השבוע

עם שוך הסערה: הצפון כוסה לבן, פתיתי שלג בירושלים
הגולשים דווקא מרוצים מהסערה: "עכשיו יש לנו גלים"
שלג, רוחות וגלים: צפו בתמונות מהסערה הגדולה

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

עדכון ראשון: 19:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully