וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה כבר כאן - תגיע הלילה לשיא; סופת שלגים בחרמון

קובי דוד

17.2.2012 / 18:19

אתר הסקי של ישראל נסגר למבקרים. מוקדם יותר נפגעו שלושה בני אדם מעצים שנעקרו ממקומם בשל הרוחות העזות. ממשטרת התנועה נמסר: כל הכבישים פתוחים, תקלת רמזורים בכמה צמתים

ג'יליס

(צילום: ג'יליס, יובל בן אבו, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

הסערה כבר כאן, ומתקרבת לשיא: סופת שלגים משתוללת בשעה זו (שישי) באתר החרמון, ומזג האוויר - המביא עימו גשמים ורוחות עזות, קר במיוחד, ומורגש בכל רחבי הארץ. עם הזאת, הסערה צפויה להגיע לשיאה רק הלילה, כשהגשמים יתחזקו, והטמפרטורות יהיו נמוכות עוד יותר. ממשטרת התנועה נמסר כי בשעה זו כל הכבישים ברחבי הארץ פתוחים, מלבד כמה צמתים בהם יש תקלת רמזורים. בצמתים אלה נמצאים שוטרי תנועה, המכווינים את הנהגים.

עם הרוחות החזקות, החלו גם הנזקים: ענפי עץ פגעו בקשישה בת 70 ברחוב הרב קוק בראשון לציון . צוותי מד"א פינו אותה לבית החולים אסף הרופא כשמצבה מוגדר קל. בעיר לוד פגע עץ שנעקר בילד בן 11 שפונה אף הוא לבית החולים אסף הרופא עם חבלות קלות בגפיים ובראש. בנתניה ניתק מרזב מבניין ופגע בקשישה. היא פונתה לבית החולים לניאדו בעיר כשהיא פצועה באורח קל.

עץ שגדל בחצר פרטית ברחוב רוטשילד בפתח תקווה נפל על עמוד חשמל בשל הרוחות העזות וקרע את כבלי החשמל. כתוצאה נגרמה שריפה, שכובתה על ידי מכבי האש, וכעת חברת החשמל פועלת להשיב את אספקת החשמל לאזור.

צלמו את המזג האויר הסוער, שתפו אותנו בפייסבוק ואנו נפרסם את התמונות

באשר להרפתקנים שרצו לחוות את מזג האוויר החורפי מקרוב: הנהלת החרמון הודיעה כי האתר יהיה סגור למבקרים היום, ולאור התחזיות ככל הנראה גם מחר. גובה השלג במפלס העליון של החרמון הגיע ל-160 סנטימטרים (30 סנטימטרים נערמו בו) ובמפלס התחתון נמדדו 115 סנטימטרים. בעקבות השלג נחסמו בלילה גם צירי התנועה בדרך לאתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטה השלג של הגולן, הכולל את המועצה האזורית גולן, המועצה הלאומית לדרכים, חטיבת הגולן של צה"ל, וכן כוחות משטרה, כיבוי אש ומגן דוד אדום נערכו באזור. תשע מפלסות כבר נפרסו במרחב הגולן על מנת לתת מענה לפילוס צירים מרכזיים במהלך סוף השבוע. כמו כן, כל גורמי הביטחון ערוכים עם כלי רכב ייעודיים לשלג למקרי חירום. במוצאי שבת תבצע המועצה האזורית הערכת מצב לגבי קיום הלימודים ביום ראשון.

גלים סוערים בחוף סירונית בנתניה. שלומי גבאי
הסערה צפויה להגיע לשיאה רק מחר לפנות בוקר. חוף הים בנתניה, היום/שלומי גבאי

כמויות המשקעים שירדו הלילה העלו את מפלס הכנרת בארבעה סנטימטרים, ובמספר מוקדים בגליל המערבי נרשמו הצפות בשל בעיות ניקוז המים. ראש מדור ניטור ונחלים ברשות הטבע והגנים, הלל גלזמן יצא הבוקר לסיור שגרתי בנחלי הצפון על מנת להעריך את מצב זרימות הנחלים.

"יש התחלה של זרימות מכל אגני היקוות המים בגליל לכיוון ערוצי הנחלים. כמויות רבות של גשם ירדו בגליל המערבי, בעיר מעלות למשל נוצרו שטפונות עקב זרימה מרובה של מים אל תעלות הניקוז, וכן בשאר הישובים מסביב הדרכים הראשיות הפכו לערוצי נחלים קטנים", אמר גלזמן לוואלה! חדשות והוסיף כי הוא "ממליץ לכל מי שרוצה לצאת ולטייל לנהוג במשנה זהירות עקב החשש משטפונות".

בנוגע לשלג המיוחל בירושלים, התחזיות אופטימיות – גשם מעורב בשלג או לחילופין שלג קל ככל הנראה יחל לרדת הלילה בבירה, לראשונה העונה. העירייה העמידה בכוננות כ-50 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים על מנת לפלס את הצירים הראשיים. על אף התחזיות, ראש העיר, ניר ברקת, הקפיד לצנן את התלהבותם של ילדי ירושלים על מנת "שלא יתאכזבו".

כמו כן, לקראת סוף השבוע המושלג, מוקד 106 של עיריית ירושלים יפעל במתכונת מתוגברת, ואגף הרווחה והחטיבה לקידום הנוער נערך להקל על תושבי העיר ולהמשיך במבצע "בית חם" במסגרתו יסופקו קורות גג, ציוד חם, שמיכות ותנורים לנזקקים, קשישים ובעלי צרכים מיוחדים. מבצע דומה יוצא לפועל גם בתל אביב, בה פעילים חברתיים ארגנו מחסה בשכונת יד אליהו בעיר לכ-200 מבקשי המקלט השוהים בגינת לוינסקי ללא קורת גג.

הים התיכון צפוי להיות סוער במיוחד

על פי התחזית של השירות המטאורולוגי, הגשמים יתפשטו היום בהדרגה מצפון הארץ לכיוון המרכז. כמו כן, צפוי אובך ובדרום הארץ צפויות סופות חול. הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת מ-6 מעלות ביום ועד 0 מעלות בלילה, בטבריה מ-16 מעלות ביום ועד 10 מעלות בלילה, בחיפה מ-13 מעלות ביום ועד 7 מעלות בלילה, בתל אביב מ-17 מעלות ביום ועד 10 מעלות בלילה, בירושלים מ-10 מעלות במהלך היום ועד מעלה אחת בלילה, בבאר שבע מ-16 מעלות ביום עד 8 מעלות בלילה, ובאילת הטמפרטורות יגיעו ל-22 ביום וירדו עד 10 מעלות בלילה.

בשבת הטמפרטורות צפויות לרדת משמעותית, וגשמים ירדו מצפון הארץ ועד הנגב. כמו כן, רוח חזקה תנשב ברוב חלקי הארץ וישנו חשש משטפונות והצפות. שלג צפוי לרדת בהרי הצפון ובפסגות הרי המרכז. בירושלים, לעומת זאת, צפוי גשם מעורב בשלג וייתכן שלג קל. בשבת אחר הצהריים הגשמים והרוחות יחלשו, ובתחילת השבוע גם הטמפרטורות יעלו בהדרגה.

הים התיכון צפוי להיות היום סוער במיוחד, והגלים בו צפויים להגיע לגובה של עד כ-550 סנטימטרים. כמו כן, הרוח באיזור מישור החוף תגיע למהירות של עד כ-75 קילומטרים לשעה. כמות המשקעים שנמדדו ביממה האחרונה: 6 מ"מ בכפר בלום, 2 מ"מ בבית דגן, 5 מ"מ בירושלים, 0 מ"מ בבאר שבע ו-11 מ"מ בצפת.

ספרו לנו איך אתם מבלים בסוף השבוע הסוער

וואלה! מזג אוויר

(עדכון ראשון: 09:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully