וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה לבן: שלג צפוי בירושלים, בשאר הארץ - סוער

האם היום יתרחש האירוע המיוחל? עיריית ירושלים כבר נערכה לשלג בכוננות מוגברת, אך ראש העיר מקווה שהילדים לא יתאכזבו. בשאר הארץ צפוי גשם ורחות עזות, לפחות עד יום ראשון

אתמול בערב קיבלנו טעימה קטנה למזג האוויר הסוער הצפוי בסוף השבוע. גשם יירד כבר בשעות הבוקר בעיקר בצפון הארץ ויתפשט בהדרגה למרכז. סופות רעמים בודדות ייתכנו בכל חלקי הארץ, בדרום אף צפויות להתחולל סופות חול.

בלילה צפויה להתממש הבשורה שרבים מתושבי הבירה מחכים לה בקוצר רוח: מלבד פסגות ערי הצפון, שלג צפוי לרדת גם בירושלים. העירייה העמידה בוכננות כ-50 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. ראש העיר, ניר ברקת, מנסה לצנן את התלהבות ילדי ירושלים ומקווה כי "לא יתאכזבו".

מגן דוד אדם העלה את רמת הכוננות ברחבי הארץ בעקבות הצפי למזג האוויר הסוער. כחלק מהיערכות לגשם, לשלג ולרוחות מומלץ לבדוק את תקינות מערכת החימום - בעיקר אלה המחייבות אוורור, לוודא איטום גגות ופתחים, לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. כמו כן יש לדאוג לגיזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל, להצטייד בתאורת חירום ולחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות. עוד מומלץ לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כמו עציצים ואדניות, ריהוט ושלטים. הציבור מתבקש גם להשאיר ברז מים חמים מטפטף עם רדת הטמפרטורות כדי למנוע התפוצצות צינורות.

מוקד 106 של העירייה יפעל בסוף השבוע במתכונת מתוגברת, ואגף הרווחה והחטיבה לקידום הנוער נערכים להקל על תושבי העיר ולהמשיך במצבע "בית חם" לנזקקים, קשישים ובעלי צרכים מיוחדים, במסגרתו יסופקו קורות גג, ציוד חם, שמיכות ותנורים.

גשם בחדרה, ינואר 2012. שלומי גבאי
הולכי הרגל מתבקשים להימנע מהליכה ברחוב שלא לצורך. חורף בחדרה/שלומי גבאי

גם בתל אביב נקטו פעילים חברתיים ביוזמה מבורכת לקראת סוף השבוע הסוער וארגנו בניין בשכונת יד אליהו בעיר, בו ישוכנו כ-200 מבקשי המקלט השוהים בגינת לוינסקי ללא קורת גג.

השבת אף היא צפויה להיות גשומה, לפחות עד לשעות הלילה והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל בעונה. לאור התחזויות הסוערות, במד"א ביקשו מהציבור לנקוט באמצעי בטיחות מיוחדים לקראת הסופה. על פי ההנחיות, יש להקפיד על ביגוד חם בכל שעות היום, להשתמש במכשירי חימום תקינים ולהפעילם אך ורק תחת השגחה. כמו כן, בחדרים בהם שוהים קשישים או תינוקות מומלץ להשתמש במכשיר אדים על מנת לשמור על לחות האוויר.

בנוסף לבטיחות בבית, במד"א מבקשים מהציבור להפעיל שיקול דעת וזהירות גם בדרכים. הנהגים מתבקשים להקפיד על שמירת מרחק ונסיעה איטית מהרגיל על מנת להימנע מהחלקה. בנוסף, אין לחמם את הרכב יתר על המידה כאשר שוהים בו תינוקות, ובשום מצב אין להשאיר תינוקות או פעוטות ברכב ללא מבוגר, בין אם החימום דולק או כבוי.

גם הולכי הרגל מתבקשים לגלות ערנות מיוחדת במשך הסערה: על הציבור להימנע מהליכה ברחוב שלא לצורך, מחשש שחפצים עלולים להיעקר ממקומם כתוצאה מהרוח החזקה ולפגוע בעוברי האורח. לצד זאת ישנו חשש מהחלקה באזורים בהם הקור יגרום להצטברות קרח על המדרכות והכבישים. ממד"א נמסר כי לאור מזג האוויר, כוחותיו תוגברו בעובדים ומתנדבים נוספים, באמבולנסים המותאמים לתנאי שטח קשים ובציוד מיוחד לחורף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בדקו אם החרמון פתוח למבקרים

לאלו מכם שלא ירצו לבלות את סוף השבוע בבית כשהגשם מתדפק על החלון ויעדיפו לצפות בסערה מקרוב, הנהלת החרמון ממליצה לבדוק את תחזית מזג האוויר לפני ההגעה לאתר, שטרם ידוע אם יהיה פתוח למבקרים.

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת מ-6 מעלות ביום ועד 0 מעלות בלילה, בטבריה מ-16 מעלות ביום ועד 10 מעלות בלילה, בחיפה מ-13 מעלות ביום ועד 7 מעלות בלילה, בתל אביב מ-17 מעלות ביום ועד 10 מעלות בלילה, בירושלים מ-10 מעלות במהלך היום ועד 1 מעלה בלילה, בבאר שבע מ-16 מעלות ביום עד 8 מעלות בלילה, ובאילת הטמפרטורות יגיעו ל-22 ביום וירדו עד 10 מעלות בלילה.

וואלה! מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully