וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון בבקשה להשבית הרכבת: "כץ עשה לנו זובור"

20.2.2012 / 10:15

מחוץ לבית הדין לעבודה, שצפוי להכריע הבוקר אם לאפשר לעובדי הרכבת לשבות, מפגינים עשרות מחברי הוועד. השר כץ: "אם יתחיל רצף שביתות נסגור הרכבת ונפתח אותה מחדש"

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דן הבוקר (שני) בבקשתם של ועד עובדי הרכבת לפתוח שוב בעיצומים, במחאה על כוונת הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לעבודות התחזוקה של הקטרים החדשים.

עשרות עובדי רכבת ישראל מפגינים בשעה זו מול בית הדין. הם מחזיקים שלטים כגון "העם דורש רכבת ציבורית", "עובדי הקבלן זה פשע מאורגן", "כץ מתעלם מחוק המכרזים – ככה זה כשיש חברים" ו-"עובדי קבלן זה לא ייעול, זה סתם ניצול". בדיון עצמו אמר בא כוחם של עובדי הרכבת כי "מה שקרה פה זה לא דרך שבה נוהגים ביחסי עבודה. זאת דרך של גנבים בלילה ולנו אסור לשבות. השר עשה זובור ליו"ר ההסתדרות ולעובדי הרכבת כשהחליט מראש את מה שהחליט".

שר התחבורה, ישראל כץ, שמושך אליו אש מצד עובדי הרכבת לאחר שהורה לחברת "רכבת ישראל" לחתום על הסכם לתחזוקת הקרונות "עם או בלי הוועד", התייחס הבוקר לאירועים האחרונים ואמר כי הוא "לא חפץ לסגור את הרכבת. המטרה להכין אותה לבצע את תפקידיה, אבל אם יתחיל רצף של שביתות - אנחנו לא נהסס לסגור אותה ולפתוח אותה מחדש".

בראיון בגלי צה"ל הבהיר השר כץ כי "אפשרתי לקיים משא ומתן במשך שנה וחצי אך הוא לא הביא לתוצאה". לדברי כץ, מאחר שיש דחיפות רבה לטפל ב-132 לקרונות שהגעתם לארץ כבר החלה, "הנחיתי את הנהלת הרכבת לחתום תוך שבועיים על הסכם עם חברה חיצונית". עוד אמר כץ כי ועד עובדי הרכבת "רוצה למנוע מהחברה להתפתח כדי לשלוט בה ולזה אני לא יכול לתת יד".

עוד על המשבר ברכבת ישראל
עובדי הרכבת בעתירה דחופה לבית הדין: אשרו שביתה
למרות המחאה: תחזוקת הקרונות תועבר לחברה חיצונית
המשבר ברכבת: פוצצה פגישת עיני וכץ

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, התראיין אף הוא וחידד את התנגדות ההסתדרות לתופעה של העסקה קבלנית, שתהיה לדבריו התוצאה הישירה של ההסכם עם חברת הקרונות הקנדית "בומברדייה". "אנחנו צריכים להסביר לציבור זה עובדי קבלן", אמר אדרי, "נלחמנו רק לאחרונה לעצור את התופעה המכוערת – מדוע לא להעסיק אותם בהעסקה ישירה? די לגזור קופון על גב העובדים". אדרי גם אישר את הפרסומים לפיהם יו"ר ועד הרכבת גילה אדרעי זומנה לשימוע בהנהלת הרכבת. "היא לא ידועה כמישהי רגועה ובמאבק לא מחלקים סוכריות. דיברה לא יפה אל ההנהלה – זימנו אותה לשימוע".

בקשה דחופה לשבות

אמש הגישו עובדי הרכבת בקשה דחופה לבית הדין לעבודה, בדרישה לאפשר להם לפתוח בשביתה מיידית, במחאה על התנהלות החברה, אותה הגדירו כ"גובלת בהפקרות ציבורית". בהודעה משותפת שפרסמו ההסתדרות והעובדים, בה הסבירו את ההחלטה לשבות, נאמר כי כץ "הכריז מלחמה לא רק על עובדי הרכבת, אלא על העבודה המאורגנת כולה".

לדברי הוועד, החברה העבירה לתחזוקה חיצונית עשרות קרונות חדשים שרכשה, בצעד שפוגע פגיעה אנושה בעובדים. הוועד דורש מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לאפשר לו לפתוח בשביתה, ותובע מההנהלה לחשוף עוד הלילה את פרטי ההסכם שנחתם אתמול בצהריים מול "בומברדייה", חברת הקרונות הקנדית, שלטענתו סוכם "באישון לילה, בחוסר תום לב וללא הודעה מראש לנציגות העובדים". בעתירה לבית הדין נכתב כי "ההסתדרות שומרת על זכותה להרחיב ולהוסיף טענות, וכן לבקש סעדים נוספים בקשר לפעולות ההנהלה".

ההסכם שחתמה הנהלת הרכבת כולל חוזה לתחזוקתם של למעלה מ-130 קרונות מול החברה הקנדית. הקרונות נרכשו בתום משא ומתן שהתנהל במשך שנה וחצי בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים, בראשותה של היו"ר גילה אדרעי. כל המאמצים לגשר בין הנהלת הרכבת לוועד לא צלחו, והעובדים, שכבר שבתו בשבוע שעבר, הבטיחו "להילחם בהחלטה".

עדכון ראשון: 7:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully