וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הרכבת בעתירה דחופה לבית הדין: אשרו שביתה

בעתירה נטען שההסכם שחתמה הנהלת הרכבת לאחזקת הקרונות החדשים גובש ”באישון לילה ובחוסר תום לב”. הדיון בבית הדין יתקיים בבוקר ובוועד מקווים לקבל אישור לשביתה כבר הלילה

מאבקם של ועד עובדי רכבת ישראל בהנהלת החברה נמשך, וציבור הנוסעים עלול שוב לשלם את המחיר – כבר בימים הקרובים: העובדים הגישו אמש (ראשון) בקשה דחופה לבית הדין לעבודה, בדרישה לאפשר להם לפתוח בשביתה מיידית, מחאה על התנהלות החברה, אותה הגדירו כ"גובלת בהפקרות ציבורית". הדיון בעניינם בבית הדין נקבע לשעות הבוקר, אך העובדים מקווים לקבל עוד הלילה תשובה חיובית לעתירה.

שר התחבורה, ישראל כץ, הורה לחברה לחתום על ההסכם "עם או בלי הוועד". בהודעה משותפת שפרסמו ההסתדרות והעובדים, בה הסבירו את ההחלטה לשבות, נאמר כי כץ הכריז מלחמה לא רק על עובדי הרכבת, אלא על העבודה המאורגנת כולה".

לדברי הוועד, החברה העבירה לתחזוקה חיצונית עשרות קרונות חדשים שרכשה, בצעד שפוגע פגיעה אנושה בעובדים. הוועד דורש מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לאפשר לו לפתוח בשביתה, ותובע מההנהלה לחשוף עוד הלילה את פרטי ההסכם שנחתם אתמול בצהריים מול "בומברדייה", חברת הקרונות הקנדית, שלטענתו סוכם "באישון לילה, בחוסר תום לב וללא הודעה מראש לנציגות העובדים". בעתירה לבית הדין נכתב כי "ההסתדרות שומרת על זכותה להרחיב ולהוסיף טענות, וכן לבקש סעדים נוספים בקשר לפעולות ההנהלה".

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, בפגישה עם נציגי וועד הרכבת גילה אדרעי ועופר עיניי,פברואר 2012. דרור עינב
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני/דרור עינב

ההסכם שחתמה הנהלת הרכבת כולל חוזה לתחזוקתם של למעלה מ-130 קרונות מול החברה הקנדית. הקרונות נרכשו בתום משא ומתן שהתנהל במשך שנה וחצי בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים, בראשותה של היו"ר גילה אדרעי. כל המאמצים לגשר בין הנהלת הרכבת לוועד לא צלחו, והעובדים, שכבר שבתו בשבוע שעבר, הבטיחו "להילחם בהחלטה".

הנהלת הרכבת: "העובדים מתנגדים לכל שינוי"

מהנהלת רכבת ישראל נמסר מוקדם יותר כי "לאחר שנה וחצי של דיונים עקרים מול נציגי ועד עובדי הרכבת, המתנגדים לכל שינוי שהציעה הנהלת החברה, לא נותרה עוד ברירה אלא לקבל החלטה על תחזוקת הקרונות החדשים. זאת, נוכח הגעתם הצפויה של עשרות קרונות, קטרים וציוד נוסף לרכבת במהלך השנתיים הקרובות". עוד נמסר מהרכבת כי בהתאם להסכם שנחתם, חברת בומברדייה תשתלב במערך התחזוקה של הרכבת בתוך שלושה חודשים.

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר עם חתימת ההסכם כי הוא "פונה לנציגי ההסתדרות והעובדים, בבקשה לשבת סביב שולחן הדיונים ולא להשבית את תנועת הרכבות, תוך פגיעה נוספת בציבור הנוסעים". בסוף השבוע, אחרי פגישה בת רבע שעה בין כץ ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר האחרון כי לא יקבל את האולטימטום שהציב לו השר, והודיע כי ההסתדרות מתנגדת למיקור חוץ ולהחלפת עובדים מאורגנים בעובדי קבלן.

לקריאה נוספת
למרות המחאה: תחזוקת הקרונות תועבר לחברה חיצונית
פגישתם של עיני ושר התחבורה הסתיימה ללא תוצאות
בשבוע שעבר: העובדים הפרו צו מניעה - והיו"ר נקנסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully