וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאה: תחזוקת הקרונות תועבר לחברה חיצונית

יותר מ-130 קרונות חדשים שרכשה רכבת ישראל יתוחזקו על ידי חברה קנדית. "לאחר שנה וחצי של דיונים עקרים מול ועד העובדים, לא נותרה לנו ברירה", אמרו בהנהלת הרכבת

בדרך לשביתה נוספת? למרות התנגדותם החריפה של ועד העובדים, חברת רכבת ישראל חתמה הערב (ראשון) על הסכם לתחזוקה של למעלה מ-130 קרונות חדשים עם יצרנית הקרונות הקנדית בומברדייה. הקרונות נרכשו בתום משא ומתן שהתנהל בשנה וחצי האחרונות בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים, בראשותה של גילה אדרעי, שבבסיסו סוגיית אחזקתם. כל ניסיונות המו"מ בין הנהלת הרכבת לוועד לא צלחו.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי "לאחר שנה וחצי של דיונים עקרים מול נציגי ועד עובדי הרכבת, המתנגדים לכל שינוי שהציעה הנהלת החברה, לא נותרה עוד ברירה אלא לקבל החלטה על תחזוקת הקרונות החדשים. זאת, נוכח הגעתם הצפויה של עשרות קרונות, קטרים וציוד נוסף לרכבת במהלך השנתיים הקרובות". עוד נמסר מהרכבת כי בהתאם להסכם שנחתם, חברת בומברדייה תשתלב במערך התחזוקה של הרכבת בתוך שלושה חודשים.

שר התחבורה, ישראל כץ, בירך על ההחלטה והוסיף כי הוא פונה "לנציגי ההסתדרות והעובדים בבקשה לשבת סביב שולחן הדיונים ולא להשבית את תנועת הרכבות תוך פגיעה נוספת בציבור הנוסעים".

מחר יוחלט אם יותר לעובדים לשבות שוב

הלילה עתרו ועד עובדי הרכבת וההסתדרות לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לבטל את צווי המניעה שהוציא להם בית הדין, ולאפשר להם לשבות. העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין איריס מלכי, שי תקן וד"ר מורן סבוראי. בית הדין צפוי להכריע בנושא מחר.

ביום חמישי הסתיימה פגישתם של שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לאחר רבע שעה בלבד. עיני הודיע כי לא יקבל את האולטימטום שהציב השר כץ לעובדים לשוב לעבודה, והודיע כי ההסתדרות מתנגדת למיקור חוץ ולהחלפת עובדים מאורגנים בעובדי קבלן. עיני אמר כי "השר יצר משבר, ולא אנהל משא ומתן בתנאים כאלה". מוקדם יותר הגדיר כץ את שביתת עובדי הרכבת "פראית וחמורה", והודיע כי הגביל את משך המשא ומתן לשבועיים בלבד. עיני אמר בתגובה כי הוא "מקווה שהשר לא התכוון לדברים. אם התכוון להם, הרי שאין כאן משא ומתן בתום לב. אני לא עובד תחת אולטימטום".

עוד על המשבר ברכבת ישראל
ההסתדרות עתרה לבית הדין: "לאפשר שביתה ברכבת"
המשבר ברכבת: פוצצה פגישת עיני וכץ
עיני: "אנהל המשא ומתן מול הנהלת הרכבת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully