וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות עתרה לבית הדין: "לאפשר שביתה ברכבת"

בהסתדרות ובוועד עובדי הרכבת טוענים כי שר התחבורה מפר את ההסכם שנחתם רק לפני שבוע בנושא עובדי הקבלן ומבקשים מבית הדין האזורי בעבודה לאפשר לעובדים להשבית את הרכבת

ההסתדרות ו-וועד עובדי הרכבת עתרו הלילה (ראשון) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לבטל את צווי המניעה שהוציא בית הדין לעובדים ולאפשר את זכות השביתה. העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין איריס מלכי, שי תקן וד"ר מורן סבוראי.

כזכור, ביום חמישי הסתיימה פגישתם של שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר הסתדרות עופר עיני לאחר כרבע שעה בלבד, ללא פתרון לדרישות עובדי הרכבת. עיני הודיע כי לא יקבל את האולטימטום שהציב השר כץ לעובדים לשוב לעבודה, והודיע כי ההסתדרות מתנגדת למיקור חוץ ולהחלפת עובדים מאורגנים בעובדי קבלן. עיני אמר כי "השר יצר משבר ואני לא אנהל משא ומתן בתנאים כאלה". מוקדם יותר הגדיר כץ את שביתת עובדי הרכבת "פראית וחמורה" והודיע כי הגביל את המשא ומתן לשבועיים. עיני אמר בתגובה להודעת כץ כי הוא "מקווה שהשר לא התכוון לדברים. אם התכוון הרי שאין כאן משא ומתן בתום לב ואני לא עובד תחת אולטימטום".

ההסתדרות טוענת כי הצעד של שר התחבורה עומד בסתירה להסכמים שנחתמו במשק רק לפני כשבוע עם המעסיקים במגזר הפרטי ועם משרד האוצר לגבי המגזר הציבורי. הסכמים אלה קובעים עקרון לפיו אין להעסיק עובדי קבלן בליבת מקום העבודה ואין להעסיק עובד מן המניין אם הוא מועסק "כתף אל כתף". עתה מאיים שר התחבורה להכניס למוסכי הרכבת עובדים של חברה זרה.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, בפגישה עם נציגי וועד הרכבת גילה אדרעי ועופר עיניי,פברואר 2012. דרור עינב
"נאבקים על מניעת הכנסת עובדי קבלן במקום עובדים מאורגנים". עופר עיני וגילה אדרעי/דרור עינב

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר כי "השביתה היא הדבר האחרון שהייתי מעוניין בו. השביתה אינה מטרה בפני עצמה אלא רק סוג של גורם מאזן בין העובדים למעסיק בתוך המשא ומתן". לדבריו, "בסופו של דבר צריך להזכיר על מה נאבקים עובדי הרכבת. הם נאבקים על מניעת הכנסת עובדי קבלן במקום עובדים מאורגנים. אני קורא לשר התחבורה ישראל כץ לחזור לשולחן המו"מ בלי תנאים מוקדמים ולנהל משא ומתן אמתי וענייני כדי שנוכל להגיע להסכם בהידברות".

"רק לאחרונה, נחתמו הסכמים קיבוציים כלליים במשק המתייחסים הן למגזר הפרטי והן למגזר הציבורי וקובעים כי עובדי ליבה ועובדי כתף יועסקו במסגרת העסקה ישירה. במסגרת הסכם העקרונות התחייבה המדינה כי בכוונתה לפעול להרחבת התחולה, על כלל הגופים המתוקצבים לרבות חברות ממשלתיות, דוגמת חברת רכבת ישראל. בכך, קיבלה על עצמה המדינה את העיקרון, כי אין להתיר מיקור חוץ בעבודות ליבה או בעבודות כתף, בגופים המתוקצבים, כמו בשירות המדינה", נמסר מההסתדרות. "והנה, עוד לא יבשה הדיו על ההסכם האמור וכבר מנסה המדינה לחמוק מהעקרונות עליהם חתמה ולעשות דין לעצמה חרף ההסכמות החתומות. לדבר זה אין נציגות העובדים יכולה להסכים, והיא זכאית להפעיל אמצעים ארגוניים על מנת למנוע התנערותה של המדינה, כאמור, מהתחייבויות אותן קיבלה על עצמה לפני ימים ספורים - התחייבויות שהינן לטובת עובדים כמו עובדי חברת הרכבת".

עוד על מאבק עובדי הרכבת:

המשבר ברכבת: פוצצה פגישת עיני וכץ
עיני: "אנהל המשא ומתן מול הנהלת הרכבת"
אדרעי בוועדת הכלכלה: "לא ביזינו את בית הדין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully