וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי בית החולים פוריה פתח הערב בשביתה

קובי דוד

19.2.2012 / 17:50

עובדי המנהלה והמשק שובתים ללא הגבלת זמן, מחאה על מחסור בכוח אדם וטענות להרעת תנאיהם. הנהלת בית החולים: "פועלים לקבל תקנים נוספים". הרופאים והאחיות יעבדו כרגיל

עובדי בית החולים פוריה ליד טבריה פתחו בשביתה כללית החל מהערב (ראשון), מחאה על מחסור בכוח אדם וטענות הוועד על הרעת תנאי העובדים. ההחלטה על השביתה התקבלה בתום דיון בהול עם הנהלת בית החולים, שלא נמצא בו פתרון למשבר ההעסקה.

"החלטנו לא לשתוק ולא לשבת בחיבוק ידיים", אמרו בוועד העובדים לוואלה! חדשות. בוועד הסבירו כי בית החולים הולך ומתפתח, ובקרוב צפוי להיפתח בו חדר יולדות חדש. "בהנהלה לא רוצים לגייס עובדים נוספים", אמרו, "אנחנו קורסים תחת הנטל. לא רצינו להגיע למצב הזה, אך לא נותרה לנו ברירה".

השביתה, שהחלה הערב ללא הגבלת זמן, כוללת את עובדי המנהלה והמשק ואת מרבית המחלקות בבית החולים, בהן מחלקות האחזקה, עובדי האלונקות, האספקה לחדרי ניתוח, המשרדים במרפאות החוץ, המטבח וחדר האוכל, כמו גם מחלקות התחבורה והמחסנים. ניתוחים מתוכננים יתבצעו כרגיל, במידת האפשר, בימי השביתה. הרופאים והאחיות יעבדו כרגיל.

עובד ותיק בבית החולים אמר כי "אנחנו עובדים מאוד קשה, ובהנהלה לא מוכנים לבוא לקראתנו. לאחרונה הוחלט להפריט את מערך הסעות העובדים לקבלן פרטי ולפגוע בנו", טען. "הגיע הזמן שנהיה מגובשים מולם".

מבית החולים פוריה נמסר בתגובה: "דרישות נציגי העובדים אינן לוקחות בחשבון את מכלול השיקולים של טובת בית החולים והמטופלים. התקיימה ישיבה עם נציגי הוועד וההסתדרות, ועל אף נכונות מצד הנהלת הבית החולים לגשר על הפערים ,לא נמצאה, לצערנו, אוזן קשבת או נכונות כלשהי מצד נציגות העובדים. הנהלת בית החולים פועלת לקבלת אישור לתוספת תקנים גם לקראת אכלוס מבנה המיילדות. בימים אלה מתקיימים תהליכים אדמיניסטרטיביים לקליטת כוח אדם נוסף למתן מענה ושמירה על רמת שירות טובה למטופלים והעובדים כאחד. הנהלת בית החולים מצרה על ההחלטה לצאת להשבתה, צעד שיפגע בציבור המטופלים ללא כל סיבה מוצדקת, ויביא להוצאות כספיות מיותרות ללא כל הצדקה ממשית".

לקריאה נוספת
ההסתדרות עתרה לבית הדין: "לאפשר שביתה ברכבת"
השביתה הכללית במשק הסתיימה והתורים מתארכים

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully