וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שנים אחרי האישום: הורשע "המטפל" באונס

גלעד גרוסמן

19.2.2012 / 13:58

רוני אליהו, בעל מכללה ללימוד שיטת הריפוי ש"המציא", הורשע בביצוע מעשים מגונים ומעשה סדום. במהלך משפטו הוא התחזה לשוטר ושכנע מתלוננת, חולת סרטן, למשוך את תלונתה

קרוב לשמונה שנים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום: הרשיע היום (ראשון) בית המשפט המחוזי בתל אביב את רוני אליהו, שהונה וניצל חולים, בביצוע שני מעשי אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום, וכן בעבירות של קבלת דבר במרמה ועושק. אליהו, כיום בן 50, נהג לפרסם מודעות בעיתונים שבהן הציג עצמו כמטפל אלטרנטיבי, המסוגל לרפא אפילו מחלות חשוכות מרפא, וכבעל מכללה ללימוד שיטת הריפוי שלו.

אליהו נעצר בחשד שהונה חולים ובעקבות מעצרו פנו התלוננו שלוש נשים כי אליהו אנס אותן. על פי כתב האישום, הנשים השתתפו בכנסיו בעקבות מוות או מחלה במשפחה. לאחר מכן הן באו אליו לפגישה אישית, שבמהלכה, באמתלה של בדיקת מחלתן, הוא עיסה אותן ותוך כדי אנס אותן. כמו כן הוא ביצע מעשה סדום במטופלת אחרת ומעשים מגונים במספר מטופלות.

אליהו גם הורשע בכך שהוציא במרמה עשרות אלפי שקלים ממטופלים ומאנשים שביקשו להירשם ללימודים במכללה, ואף סיכן מטופלים כאשר הורה להם להפסיק ליטול תרופות.

משפטו של אליהו התארך באופן יוצא דופן: זמן קצר לאחר הגשת כתב האישום הכחיש אליהו את הטענות נגדו, אולם בהמשך טען פרקליטו, עו"ד משה בן דורי, כי אליהו אינו כשיר לעמוד לדין בשל בעיות נפשיות. במשך למעלה משנתיים התדיינו הצדדים בשאלת כשירותו של אליהו, כאשר בתחילת 2007 נקבע שהוא כשיר לעמוד לדין. אז גם הועבר התיק להרכב חדש, לאחר שראש ההרכב שדן בתיק מתחילתו, השופטת סביונה רוט-לוי, פרשה לגימלאות.

במהלך התיק אושפז אליהו מספר פעמים, כך ששמיעת העדויות בתיק הסתיימה רק ב-2009, אולם זמן קצר לאחר מכן חלה אחד משופטי ההרכב - שמואל ברוך. השופט ברוך נפטר כעבור כשנה, לפני שההרכב הספיק לכתוב את הכרעת הדין. כעבור זמן מה הוחלט שהשופט גלעד נויטל יחליף את ברוך בהרכב. בעקבות זאת פנה עו"ד בן דורי להרכב, וביקש להעלות את המתלוננות באישומי האונס להעיד פעם נוספת. השופטים קיבלו את הבקשה, כך שהמתלוננות נאלצו להעיד פעם נוספת, והדיון בתיק התמשך.

בהכרעת הדין היום ציינו השופטים כי ניסיונותיו השונים של אליהו להתחמק מלעמוד לדין ואשפוזיו השונים היו חלק ממניפולציה.

בנוסף, התחזה כי במהלך המשפט אליהו לשוטר ופנה לאחת המתלוננות, והודיע לה שהתלונה שלה נמצאה כוזבת, ולכן עליה לבטל את התלונה אם אינה רוצה להסתבך. בעקבות זאת המתלוננת, חולת סרטן, אכן ביטלה את תלונתה. אליהו נידון ל-14 חודשי מאסר בשל כך.

"אין ולא היתה בידי הנאשם כל שיטת ריפוי"

לפני הדיון היום טען אליהו כי הוא חף מפשע וכי כתב האישום הוגש נגדו רק משום שמדובר בטיפול בעירום שעורר מחלוקת. במהלך המשפט טען שהחל בטיפול האלטרנטיבי לאחר שאמו גילתה לו "סוד" שבאמצעותו טיפל בלקוחותיו.

השופטים קבעו כי לא הצליחו לקבל תשובה ברורה באשר למה שעומד מאחורי "שיטת רוני אליהו", שנדמית כעיסוי שמנים רגיל. "אין ולא היתה בידי הנאשם כל שיטת ריפוי", קבעו השופטים, והוסיפו שגם אליהו ידע שהוא אינו מכיר שיטת ריפוי יוצאת דופן שמסוגלת לרפא כל מחלה. הם קבעו כי מטרתו של אליהו היתה להוליך את החולים שלל ולצבור כמה שיותר כסף. הם הוסיפו כי הוא שיקר בעדותו וכי בעדות נמצאו סתירות רבות.

לאחר הדיון אמר אליהו כי כל הנטען בהכרעת הדין לא היה ולא נברא. "המתלוננות אמרו כי הצמידו להן אקדח לרקה. במשטרה הן אמרו שלא קרה כלום", אמר. "לא פגעתי באף אחת".

התובעת במשפט, עורכת הדין סנאית פישר אהרוני מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה לאחר מתן הכרעת הדין כי "השופטים הרשיעו את אליהו בעבירותת חמורות ביותר. נלמד את הכרעת הדין לעומקה ונשקול את מידת העונש. כפי הנראה נבקש תקופת מאסר ארוכה מאוד ומשמעותית".

לקריאה נוספת
אישום: אנס את בתה של חברתו כשאמה עבדה בלילות
אישום: "מטפל" אנס אישה שביקשה עזרה בנישואיה
מטפל בהוסטל אנס מטופלת בת 18, שנדבקה באיידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully