וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ לצה"ל: "די להדלפות, קיבלתם מיליארדים"

טל שלו

19.2.2012 / 10:37

לשר האוצר נמאס משורת הפרסומים האחרונים בתקשורת לפיהם הקיצוץ המתוכנן בתקציב הביטחון יצמצם פרויקטים, בהם כיפת ברזל. "יש כאן ניסיון לעוות את הדיון על סדר עדיפויות"

מערכת וואלה!

(צילום: מערכת וואלה!, עריכה: גדי וינסטוק)

שר האוצר יובל שטייניץ, תקף הבוקר (ראשון) בחריפות בפתח ישיבת הממשלה את מה שכינה "מסע ההפחדות והאיומים חסר התקדים של מערכת הביטחון" בעימות מול האוצר נוכח הכוונה לקצץ בתקציב הביטחון. שטייניץ האשים ואמר כי "זה לא צבא שיש לו מדינה אלא מדינה שיש לה צבא ויש כאן ניסיון לעוות את הדיון הרציונלי על סדר העדיפויות". לדברי שטייניץ, "תמיד אין מספיק כסף, לא לביטחון ולא לחינוך ולא לרווחה, אבל קמפיין כזה של הדלפות מקצינים בצבא, מכתבים שמודלפים לתקשורת, דיונים פנימיים בעיתונות, הוא קמפיין שיש בו הטעיה, כי בפועל מערכת הביטחון קיבלה תוספת של מיליארדים".

דבריו של שטייניץ נאמרו על רקע פרסומים בכלי התקשורת בשבוע האחרון, לפיהם יצומצמו פרויקט טנק המרכבה, מערכת "כיפת ברזל", אימונים ופרויקטים נוספים – כל זאת משיקולי תקציב. הרמטכ"ל בני גנץ נשאל בראיונות שהעניק אמש לערוצי הטלוויזיה על נושא הקיצוץ החד בתקציב הביטחון ושהשיב בנימה ביקורתית. "הם לא מקצצים לי, זה לא נכנס לכיס שלי, מה שאנחנו משקיעים בביטחון הולך לביטחון, זה בשביל מדינת ישראל", סיפר גנץ בערוץ 10. "אחרי כל צעדי ההתייעלות שעשינו לאורך השנים אין אח ורע בשום ארגון ציבורי גדול במדינה שעשה כאלה צעדים ונמשיך לעשות זאת כי זו מחויבות". על האוצר אמר: "מה זו העוינות הזאת? לא יודע להסביר אותה, צר לי עליה, אני לא חושב שהיא במקום והיא לא משרתת שום דבר".

שר האוצר הוסיף כי "יכול להיות שמישהו מנסה לנצל כאן באופן ציני את טיוטת דו"ח מבקר המדינה (על השריפה בכרמל - ט"ש) וחושב שעכשיו תהיה עדיפות טוטלית לביטחון על חשבון הבריאות, הרווחה והפריפריה, אבל הממשלה ניהלה דיון רציונלי וקיבלה לפני חודש וחצי החלטה על קיצוץ פלט במשרדי הממשלה ומתן תוספת של מיליארדים למערכת הביטחון. אנחנו חיים בדמוקרטיה, בה לא הצבא קובע את סדר העדיפויות. ממשלת ישראל הכריעה על סדר העדיפויות ובמדינה דמוקרטית הצבא מצדיע להכרעת הממשלה ולא מערער על החלטת הממשלה דרך הדלפות בתקשורת ומסע אימים נגד הממשלה".

גם שר החינוך, גדעון סער, התייחס למחלוקת בן משרדי הביטחון והאוצר על תקציב הביטחון ואמר כי "על כל המערכות והמשרדים לכבד החלטות ממשלה ולדעת לפעול על פי התקציב שמאשרת הממשלה, ולא לפתוח בקמפיין נגד קיצוצים כשבפועל יש תוספות. זה לא מתיישב עם אמות מדינה מתוקנות ומה שמצופה במדינה מתוקנת".

במשרד הביטחון החליטו להגיב לדבריו של שר האוצר יובל שטייניץ, "צר לנו על הדברים החמורים שהשמיע הבוקר שר האוצר". עוד נכתב בתגובה, "מערכת הביטחון עוסקת בצורה עניינית ומקצועית במימוש אחריותה לביטחון המדינה ואזרחיה. זו חובתה ותפקידה להציג לדרג המדיני את המשמעויות וההשלכות הנובעות מהפגיעה במשאבים של מערכת הביטחון שניתן לייצר בתקציב נתון. אחריותה של הממשלה, ובתוכה גם שר האוצר, להקשיב להערכה המקצועית של מערכת הביטחון ולהחליט על סדר עדיפויות שיממש את האחריות המוטלת על הממשלה כולה. כפי שהבהרנו בעבר, קיצוץ בתקציב הביטחון בעת הזו, הינו פגיעה ישירה בביטחון. זה אבסורד לחשוב שניתן לקצץ בתקציב ולהימנע מביטול משימות ופגיעה בפרויקטים, ירידה באימונים ובכשירות . מערכת הביטחון היא אומנם מערכת מקצועית, אך גם היא אינה יכולה לפעול כבמטה קסם ולייצא יש מאין".

אמיר בוחבוט השתתף בהכנת הידיעה

עוד באותו נושא:
עימות חריף בין שטייניץ לרמטכ"ל בישיבת הממשלה
צה"ל מתמודד עם אילוצי תקציב: 49 תרגילים יבוטלו
הוועדה אישרה: 1.65 מיליארד שקל יועברו לביטחון

לפניות לכתבת:
tal_sha@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully