וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לרקטות - צה"ל תקף 2 יעדים ברצועת עזה

מוקד פעילות טרור ואתר לייצור אמצעי לחימה נפגעו בתקיפת חיל האוויר בצפון הרצועה. גורמים פלסטינים מדווחים על שבעה בני אדם שנפגעו, ביניהם שלושה בני אותה משפחה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה (ראשון) מוקד פעילות טרור ואתר לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות מוקדם יותר. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם".

קודם לאישור של צה"ל דיווחו גורמים פלסטינים על שלוש תקיפות בשעה האחרונה לעבר צפון רצועת עזה. לפי הדיווחים, בסביבות השעה 23:00 תקף צה"ל בפעם הראשונה בצפון הרצועה. הפלסטינים מדווחים כי בתקיפה השנייה נפגע בית בשכונת תופאח בצפון מזרח עזה, כששלושה מחברי אותה משפחה נפצעו ועוד ארבעה משכניהם. בתקיפה השלישית, שבוצעה לפי הדיווחים על אותה מטרה, לא נרשמו עד לשעה זו נפגעים. עדי ראייה מדווחים כי מסוקים של חיל האוויר עדיין חגים מעל לשמי רצועת עזה.

אתמול בבוקר התפוצצו שלוש רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב ובני שמעון. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהנפילות. כוחות הביטחון יצאו לאתר את מקום נפילת הרקטות, אשר אחת מהן זוהתה כגראד, כדי לבחון את סוגיהן ובהתאם לכך להבין אילו ארגונים מעורבים בירי.

בעוטף עזה קוראים לממשלה להגיב לירי

סמוך לשעה 11:30 אתמול בבוקר נשמעה אזעקה בבאר שבע ואזעקת צבע אדום נשמעה גם ביישובי עוטף עזה, כשזמן קצר לאחר מכן נפלו שלוש הרקטות בשטחים פתוחים מחוץ לתחומי העיר. ראשי הישובים באזור עוטף עזה קראו לאחרונה לממשלה לפעול נגד הירי ולהביא להפסקתו המוחלטת. צה"ל הגיב ברוב המקרים שעות לאחר הירי בתקיפת מתקנים המשמשים את ארגוני המחבלים, בהם מחסני תחמושת ומתקני אימונים, אולם הדבר לא הביא להפסקת הירי. הנזק העיקרי של הפצצות והרקטות בימים האחרונים היה בקיבוץ ליד רצועת עזה, שם נגרם נזק ל-10 בתי מגורים, מרסיסי פצצת מרגמה שנפלה בתחומו. עם זאת תושבים מדווחים כל העת על עליה ברמת החרדה, בשל הימשכות הירי וההתראות הנשמעות טרם ההתפוצצויות.

ראש המועצה האזורית בני שמעון, סיגל מורן, שבתחומה התפוצצה אחת הרקטות, אמרה כי יש לה סיבה לתחושת דאגה. "אני לא חושבת שהמצב הזה יכול להמשיך, עם הטפטופים האלה, ולכן אני לא יכולה לצפות תסריט טוב", אמרה. "היישובים שבתחום המועצה, לא נמצאים בתחום 15 הקילומטרים שמוגן. לכן המשמעות היא שאם יש הסלמה, זה אומר שהיישובים מושבתים לחלוטין, כי לתושבים יש רק ברירת התגוננות המוגדרת 'הכי טוב שיש'. לחלקם הגדול גם בבית אין מרחבים מוגנים". במועצה האזורית בני שמעון ישנם 13 ישובים, שכולם במרחב כפרי.

עוד בנושא:
אתמול: רקטות נפלו סמוך לבאר שבע - אין נפגעים
מטח רקטות נורה בדרום, צה"ל ירה על מוקדים חשודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully