וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה החדשה של מאיר דגן: ריגול עסקי

ניר יהב

18.2.2012 / 10:31

ראש המוסד לשעבר מונה ליועץ בכיר בחברת "ארקנום", המספקת מידע אסטרטגי-עסקי לגופים ממשלתיים ולחברות במגזר הפרטי. "גאים שמומחה מודיעין כדגן מצטרף לשורותינו"

בין שלל תפקידיו החדשים, מקבל ראש המוסד לשעבר ג'וב נוסף: חברה בינלאומית מובילה בתחום המודיעין העסקי בשם "ארקנום" שכרה השבוע את שירותיו של מאיר דגן כיועץ בכיר. בהודעה שפרסם מנכ"ל חברת-האם נכתב כי החברה "גאה שמומחה מודיעין בעל שיעור קומה כמו דגן מצטרף לשורותיה". בהודעת החברה נכתב עוד כי "הקריירה המכובדת של דגן וניסיונו בתחומים של ביטחון לאומי, כמו גם ניסיונו במגזר הפרטי, יהוו נכס לחברה".

חברת "ארקנום" - חברת-בת של חברת RJI – היא חברה בינלאומית המספקת מודיעין אסטרטגי-עסקי לגופים ממשלתיים ולחברות במגזר הפרטי במגוון רחב של תעשיות. לחברה משרדים בוושינגטון, לונדון, תל אביב, דובאי, ציריך, בריסל, ניו יורק והונג קונג. דגן צוטט בהודעה כי הוא שמח להצטרף כיועץ לחברה.

דגן סיים את תפקידו כראש המוסד בינואר 2011 וזכה לשבחים רבים על פעילות המוסד תחתיו. הוא מביע בהזדמנויות רבות חשש מתפקודם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק שמעוניינים, לפי הדיווחים, לתקוף באירן כדי למנוע ממנה השגת יכולת גרעינית. במאי 2011 מונה ליושב ראש חברת גוליבר אנרג'י העוסקת בחיפושי גז ונפט בים התיכון.

ראש המוסד לשעבר הוא גם אחד ממייסדי תנועת "יש סיכוי", שמטרתה לשנות את שיטת הממשל. בכנס היסוד של התנועה שנערך לפני שבוע וחצי אמר דגן כי הוא "מאמין באמת ששינוי השיטה יכול לאפשר מערכת פוליטית יציבה, את משילות הממשלה ואת יכולתה להביא לביטוי את מימוש ההחלטות שלה. אנחנו נמצאים במציאות של פיצולים בלתי אפשריים ומגמות סקטוריאליות, שמעוותות את המציאות שבקווצות. יש לחץ ומיעוט ששולטים בכלים הפוליטיים במדינה, וקולו של הרוב לא נשמע".

עוד על מאיר דגן:

לא הולם: אף אישה לא השתתפה בכנס התנועה של דגן
מאיר דגן: אסור שפוליטיקה תהיה שיקול לתקיפה באירן
מאיר דגן: "תקיפה ישראלית באירן? רעיון מטופש"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • מאיר דגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully