וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: סוכל פיגוע התאבדות בגבעת הקפיטול

18.2.2012 / 2:30

צעיר שהיגר ממרוקו ונשאר בארה"ב באופן לא-חוקי, חשוד שתכנן לבצע אמש פיגוע בקונגרס כדי למחות על "המלחמה נגד המוסלמים". קודם לכן קיבל נשק דמה מסוכנים סמויים

שבוע בלבד אחרי שהודה אדם כי התכוון להתנקש בנשיא ברק אובמה – שוב נמצאים בכירים בוושינגטון תחת הכוונת. אדם החשוד כי תכנן לבצע פיגוע התאבדות בגבעת הקפיטול בוושינגטון, נעצר לפנות בוקר (שבת) על ידי הבולשת הפדרלית. החשוד, אמין אל ח'ליפי, נעצר בעת שנשא לגופו אפוד, שהאמין שהכיל חומרי נפץ שנתנו לו פעילים של ארגון אל-קאעדה. למעשה, מי שסיפקו לו את האפוד ואת כלי הנשק היו סוכנים סמויים של הבולשת.

במהלך השנה האחרונה עקבו סוכנים אחר ח'ליפי בחשד כי הוא נחוש לבצע את הפיגוע. הבלשים התחזו לפעילי טרור ומסרו לו תת מקלע מסוג קלצ'ניקוב ושני אקדחים, אך כאלה שלא היה ניתן לירות באמצעותם.

מאוחר יותר התברר כי ח'ליפי כלל מתכוון לבצע פיגוע התאבדות בבניין הקונגרס, במחאה על "המלחמה נגד טרור שמנהלת ארצות הברית, שהיא בעצם מלחמה נגד מוסלמים". הפיגוע היה אמור לצאת לפועל אתמול. הסוכנים אפשרו לח'ליפי להתקרב לבניין הקונגרס, ועצרו אותו במרחק כמה רחובות משם. "ח'ליפי האמין כי הוא עובד למען אל-קאעדה, אך קבע את אופן הפעולה ואת המטרות לבדו", אמר התובע במשפט, ניל מקברייד, והוסיף כי אם יורשע ח'ליפי, הוא צפוי למאסר עולם.

בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט, נאמר כי ח'ליפי, בן 29, הגיע לארצות הברית ממרוקו באופן חוקי ב-1999, אך נשאר במדינה לאחר שפג תוקפה של אשרת השהייה שלו, והשתקע במדינת וירג'יניה. שם, על פי החשד, ניסה לאתר גורמים שיסייעו לו לבצע פיגוע והתאמן לקראתו. בחודש האחרון נסע ח'ליפי פעמים רבות לוושינגטון ועקב אחר מטרות אפשריות. במקביל, הוא גם תרגל פיצוץ מטען במחצבה במערב וירג'יניה.


כותרות נוספות:
בשבוע שעבר - נעצר חשוד שתכנן לרצוח את אובמה
תעלומה בארה"ב: קליע נמצא נעוץ בחלון בבית הלבן
נעצר חשוד בירי על הבית הלבן, עם קעקוע "ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully