וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רבים נפגעים בשריפות כיוון שאינם פועלים נכון"

18.2.2012 / 0:08

לאור ריבוי אירועי השריפות בבנייני מגורים מסביר קצין ההדרכה של מכבי אש ת"א שאנשים שוגים כאשר מנסים לחלץ עצמם. "כשהעשן מתעבה כדאי לפרוס סמרטוט רטוב ולעמוד ליד חלון"

"הסיבה העיקרית לריבוי הנפגעים באירועי שריפה בבנייני מגורים היא התופעה שחוזרת על עצמה, בה אנשים מנסים לחלץ את עצמם, במקום להמתין לשירותי ההצלה", כך אמר רשף דורון נתנאל, קצין ההדרכה והדובר של שרותי כבאות תל אביב יפו, לוואלה! חדשות. בדליקה שפרצה שלשום (חמישי) בדירה ברחוב העלייה בתל אביב, נפצעו שישה מבוגרים ושני ילדים כתוצאה משאיפת עשן. הם פונו במצב קל עד בינוני לבית החולים איכילוב.

לאחרונה רשמו שרותי הכבאות מקרים רבים של שריפות בדירות מגורים. ביום שני השבוע נספתה תינוקת בת שנתיים בשריפה בדירה בראש העין, אשר פרצה ככל הנראה כתוצאה מקצר חשמלי. אביה, בן 30, נפצע באורח קשה מכוויות ושאיפת עשן, בשעה שניסה לחלץ את בני משפחתו. האם, בת 23, ושני ילדיהם הנוספים נפצעו באורח קל. 18 דיירים נוספים בבניין נפגעו בדרגות שונות משאיפת עשן. לפני כחודש נהרגה צעירה בת 20 בשריפה שפרצה בדירה בקומה השנייה של בניין מגורים ברחוב ביאליק ברמת גן. באירוע נפצעו שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם באורח בינוני.

לדברי רשף נתנאל, שירותי הכבאות "עדים לתופעה של אנשים שנפגעים בשעה שהם מנסים לחלץ את עצמם ואת יקיריהם חוזרת על עצמה". לפי רשף נתנאל, במקרה שפורצת שריפה בבית, מומלץ לא להתפנות לבד ולהמתין בסבלנות לחילוץ. "ההנחיה היא כי ניתן לנסות לברוח רק בשלבים ראשוניים של האש, כשהעשן עדיין דליל. כאשר העשן מתחיל להתעבות, מומלץ לפרוס סמרטוט רטוב על הרצפה בצמוד לדלת ולעמוד ליד חלון פתוח. רבים נפגעים משום שהם רצים לעבר העשן, מתוך תפיסה מוטעית שאם אין אש – אפשר לעבור". לדבריו, כשהכבאים מגיעים, הם מצוידים במסכות המונעות שאיפת עשן ומלבישים אותן על המחולצים.

בנוסף, מפציר רשף נתנאל במי שנקלע לבניין שבו חדר המדרגות בוער, להשתדל להימנע מלפתוח את הדלת שמאחוריה משתוללת האש. "בכל האסונות האחרונים, מישהו פתח את הדלת ו'הזמין' את האש פנימה. במצב שבו הדלת סגורה ומוצמד אליה סמרטוט רטוב – ניתן להישאר דקות ארוכות עד שמגיעים שרותי ההצלה. לתת לאש לבעור בחדר המדרגות ולהימנע מלפתוח את הדלת. סגירה של הדלת מונעת מהעשן להיכנס פנימה ושומרת על האנשים שנמצאים בפנים במצב בטוח – עד להגעת הכוחות".

עוד בנושא
תינוקת בת שנתיים נספתה בשריפה בדירה בראש העין
צעירה בת 20 נהרגה בשריפה בדירת מגורים ברמת גן
רמת גן: אישה כבת 60 נמצאה מתה בדירה שעלתה באש


לפניות לכתבת - mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 18:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully