וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

34 הרוגים בסוריה: "4 פגזים מדי דקה בחומס"

ניר יהב

17.2.2012 / 15:53

צבא סוריה ממשיך להפציץ את שכונותיה של חומס, זה היום ה-14 ברציפות. רבבות יצאו להפגין תחת הכותרת "ההתנגדות העממית - תחילתו של פרק", ומשטרו של אסד הגיב בהפגזות כבדות

האופוזיציה בסוריה דיווחה (שישי) כי במהלך היום נהרגו עד כה 34 בני אדם ברחבי המדינה מאש כוחות הביטחון הסוריים, רובם בחומס. האופוזיציה אף דיווחה כי הכוחות הכפופים לנשיא בשאר אסד ממשיכים במבצע הביטחוני הנרחב במחוז דרעא. במקביל דווח כי צבא סוריה ממשיך להפגיז את שכונותיה של חומס, זה היום ה-14 ברציפות. כמדי יום שישי יצאו רבבות בני אדם להפגין נגד המשטר של אסד. ההפגנות היום נערכו תחת הכותרת "ההתנגדות העממית – תחילתו של פרק".

עדי ראייה דיווחו כי ההפגזה הבוקר על חומס הייתה הקשה ביותר מאז שהחל צבא סוריה להפגיז את העיר לפני שבועיים. "זו ההפגזה הכבדה ביותר בשבועיים האחרונים", אמר פעיל האופוזיציה האני עבדאללה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הצבא משגר ארבעה פגזים מדי דקה". לדבריו, שכונות רבות בחומס נתונות להפגזה, ובראשן באבא עמרו, חאלדיה ואל-ביאדה. "השמיים מלאים במטוסי קרב ובמזל"טים שחגים ללא הרף", הוסיף.

עדי ראייה דיווחו כי חומס נתונה תחת מצור מלא: "המצב ההומניטארי בשכונותיה של חומס רק הולך ומידרדר", אמרו. במקביל דווח על מבצע ביטחוני חסר-תקדים בדרעא, כמו גם על פשיטה של צבא סוריה על דיר א-זור. עוד דווח כי העיר אל-אתארב שבמחוז חלב נתונה להפגזה כבדה - עדי ראייה דיווחו כי טנקים מסתובבים בעיר.

גם העצרת הכללית של האו"ם נגד אסד

אמש אישרה העצרת הכללית של האו"ם הצעת החלטה, ברוח מתווה הליגה הערבית, הקוראת לנשיא סוריה, בשאר אסד להתפטר מתפקידו ולהעביר את סמכויותיו לסגנו. החלטת עצרת האו"ם, שחשיבותה סמלית בעיקרה והיא אינה מחייבת, זכתה לרוב מוחץ של 137 קולות בעד, לעומת 12 מדינות שהתנגדו ו-17 שנמנעו. ההחלטה - זהה לזו שנפלה במועצת הביטחון בעקבות זכות הוטו שהפעילו רוסיה וסין - גינתה את הפרת זכויות האדם ומסכת האירועים האלימים בסוריה.

ההצעה, שעלתה כאמור גם במועצת הביטחון ונפלה, קוראת להדיח את הנשיא הסורי בשאר אסד ולמנות את סגנו פארוק א-שארע. מתוך 15 המדינות החברות במועצת הביטחון, רק מוסקבה ובייג'ין התנגדו אז לאימוץ ההחלטה, כאשר על 13 המדינות שהצביעו בעד הקריאה, נמנו גם מדינות ערביות ומוסלמיות כולל פקיסטן ומרוקו. נציגיהם של סין ורוסיה הצביעו גם הפעם נגד.

טבח בסוריה - כותרות אחרונות
האו”ם גינה האלימות בסוריה וקרא לבשאר אסד להתפטר
אסד אמר לשר החוץ הרוסי: ”אין בכלל צבא בחומס”
יום 12 של הפגזות בחומס, ”100 אלף נצורים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully