וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד אמר לשר החוץ הרוסי: "אין בכלל צבא בחומס"

ניר יהב

15.2.2012 / 19:45

בפגישתם בשבוע שעבר הודה אסד ללברוב על הווטו שארצו הטילה על כוונת מועצת הביטחון להדיחו. באל-אחבאר דווח כי אסד אמר בפגישה ש"משלחת הפקחים ליבתה את האלימות במדינה"

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" פרסם היום (רביעי) פרטים משיחתם של נשיא סוריה, בשאר אסד, ושר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שנערכה לפני כמה ימים בדמשק. על פי העיתון, אסד הודה ללברוב על הווטו שארצו הטילה במועצת הביטחון ואמר כי הוא מעוניין לענות על כל השאלות שלו "לאור ההיסטריה הבינלאומית". אסד טען בשיחה כי צבא סוריה אינו נמצא כעת בחומס, אולם בקרוב הוא ייאלץ להיכנס לשם. בנוסף אמר כי החוקה החדשה תכלול סעיף שלפיו נשיא לא יוכל לכהן יותר משתי כהונות לכל היותר.

לברוב התקבל בתשואות; ההפגזות בחומס נמשכות. רויטרס
"הצבא חייב לבצע פעולה איכותית וקצרה כדי להפסיק את הלחימה בין שכונות חומס". לברוב ואסד/רויטרס

לברוב, לפי הדיווח, שאל מה המצב כרגע בסוריה. "משלחת הפקחים הערבים הזיקה לסוריה משום שהחוליות החמושות ניצלו את נוכחותה במדינה כדי לפגוע בכוחות הביטחון", השיב נשיא סוריה. "הצלחנו להשיב את הביטחון לרוב האזורים בסביבת דמשק, מלבד אזור זבדאני. כעת אנו מרכזים את מאמצינו באזור חומס".

אסד המשיך ואמר כי "עד עכשיו, צבא סוריה אינו נמצא בחומס. כוחות הביטחון מאבטחים את העיר, אך יחד עם זאת הצבא חייב לבצע פעולה איכותית וקצרה כדי להפסיק את הלחימה בין שכונות העיר". לברוב שאל אותו כמה זמן תארך פעולה זו, ואסד ענה: "היא תהיה פעולה קצרה וכירורגית". לברוב ביקש מאסד לדחות פעולה זו לאחר פגישת שרי החוץ הערבים ב-12 בפברואר ונשיא סוריה נענה לבקשה.

טנק של צבא סוריה בשכונת באבא עמרו בעיר חומס, 12 בפברואר2012. רויטרס
אין צבא בחומס? טנק צבא סוריה בחומס/רויטרס

עוד דווח כי לברוב ביקש מאסד לא לעשות שימוש בנשק כבד משום שמדובר בנשק רוסי. "לא עשינו כלל שימוש בנשק כבד בכל המבצעים הצבאיים מאז פרץ המשבר בסוריה", השיב אסד. לפי הדיווח, לברוב ביקש מאסד גם להטיל על גורם סורי כלשהו לנהל דיאלוג עם האופוזיציה ונשיא אסד השיב שכבר מינה את סגנו, פארוק א-שרע, לעשות כן. "אבקשך לפרסם זאת באופן רשמי בתקשורת", ביקש לברוב. "אין לי בעיה", השיב נשיא סוריה.

לברוב: "פועלים לגיבוש ציר רוסי-טורקי-אירני לפתרון המשבר"

על פי העיתון, המזוהה עם חיזבאללה, אמר לברוב כי רוסיה מנהלת מגעים עם האופוזיציה כדי לשכנעה לקיים דיאלוג עם המשטר במוסקבה. בהתייחסו לחוקה המתגבשת אמר אסד כי החוקה צפויה לכלול הבטחה שנשיא שייבחר יכהן שתי כהונות לכל היותר, שתוקמנה מפלגות פוליטיות וכי הממשלה תקום על ידי המפלגה שתזכה ברוב הקולות. ראש המודיעין הרוסי שנכח בפגישה שאל את אסד כמה זמן צפוי לארוך גיבוש החוקה. אסד השיב: "כחודש לכל היותר". ראש המודיעין הרוסי ביקש מאסד לעשות זאת בזמן קצר יותר ואסד הבטיח להיענות לבקשה.

לפי הדיווח, אסד אמר ללברוב שהוא מוכן להרחיב את סמכויות משלחת הליגה הערבית בסוריה. "לאחר הווטו האחרון, איני רואה מדוע הנושא הסורי צריך להישאר במועצת הביטחון. אני מעדיף שהוא יועבר לליגה הערבית", הוסיף. לברוב השיב כי העובדה שהנושא נמצא בסדר היום של מועצת הביטחון מאפשרת לרוסיה יכולת להביע את עמדתה. לברוב אמר עוד כי ארצו פועלת לגיבוש ציר רוסי-טורקי-אירני שמטרתו לפתור את המשבר בסוריה. אסד השיב כי הוא מברך על כך "למרות ההצהרות של ראש ממשלת טורקיה ארדואן ושר החוץ דאווט-אולו".

עוד באותו נושא:
לברוב: "אסד הבטיח שהוא מחויב לסיום האלימות"
שר החוץ של רוסיה לאסד: "אתה מודע לאחריותך"
יום 12 של הפגזות בחומס, "100 אלף נצורים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully