וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום 12 של הפגזות בחומס, "100 אלף נצורים"

ניר יהב

15.2.2012 / 9:13

צבא סוריה מפגיז גם את חמה, ולראשונה - נכנסו הבוקר כוחות גם אל תוך הבירה דמשק. עדות מחומס: "מטוסים מפציצים, העיר מכותרת מ-4 כיוונים, מונעים הכנסת מזון וציוד רפואי"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

צבא סוריה חידש לפנות בוקר (רביעי) את הפגזת העיר חומס, הנמשכת זה היום ה-12 ברציפות. עדי ראייה בעיר המתקוממת נגד השלטון דיווחו כי הצבא מפגיז שכונות מגורים בעיר, בהן באבא עמרו ואחרות. לצד זאת, אירע הבוקר שוב פיצוץ בצינור הנפט הראשי המוביל לבתי הזיקוק בעיר, שכבר פוצץ מספר פעמים בחודש האחרון. רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" דיווחה כי מטוסים צבאיים הם שתקפו את צינור הנפט.

במקביל, דיווחו גורמים בסוריה כי בלילה החלה גם הפגזה של העיר הצפונית חמה, ובשעות הבוקר דווח כי כוחות משוריינים של הצבא נכנסו גם לשכונת ברזה שבצפון הבירה דמשק, תוך ירי באוויר ממכונות ירייה. הצבא כבר פעל בחודשים האחרונים בפרברים סביב הבירה, אולם ככל הידוע, זו הפעם הראשונה שכוחות נכנסים אל תוך העיר עצמה. תושבים בעיר דיווחו כי הכוחות עוברים מבית לבית ומחפשים מורדים החברים במחתרת "הצבא הסורי החופשי".

המצב בסוריה - כותרות אחרונות:
ערב הסעודית: נהיה הראשונים לשלוח כוחות לסוריה
עריק סורי: "הצבא משתמש בגז עצבים נגד אזרחים"
הליגה הערבית: כוח או"ם בסוריה במקום המשקיפים
עיתונאי סורי שערק: "התקשורת מסייעת לרצח"
מנהיג אל-קאעדה למורדי סוריה: הפילו אסד הקצב

הפגנה נגד שלטון אסד בשכונת אל-מידאן בבירת סוריה, דמשק, 14 בפברואר 2012. רויטרס
"מידאן הכבושה משוחררת". שלט בשכונת אל-מידאן בדרום דמשק, השבוע/רויטרס

אתמול ערכו כוחותיו של הנשיא בשאר אסד מתקפה עזה במיוחד על השכונות המתקוממות בחומס, במהלכה נהרגו כ-30 בני אדם. עדי ראייה טענו כי הייתה זו המתקפה הקשה ביותר מאז החל המבצע בעיר, שבמהלכה "נורו שני פגזים מדי דקה". בסך הכול נהרגו אתמול מאש כוחות הביטחון במהלך העימותים ברחבי סוריה לפחות 43 בני אדם, בהם חמישה ילדים.

לדברי פעיל זכויות האדם הסורי ראמי ג'ראח, כ-100 אלף אזרחים סורים נצורים בחומס בתנאי מחיה קשים ביותר: "צבא סוריה מכתר את העיר מארבעה כיוונים. החיילים הקימו 11 מחסומים סביבה, והם מונעים הכנסת מזון ושתייה לאזרחים. הם גם מונעים הכנסת ציוד רפואי למאות הפצועים בעיר, שחלקם נמצא במצב קשה".

צרפת: מגעים עם רוסיה על החלטה מוסכמת באו"ם

סגן מפקד "הצבא הסורי החופשי", מאלק כורדי, הבהיר היום בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי כל הבסיסים של צבא סוריה הפכו ליעדים לגיטימיים עבור המחתרת: "אנו נמצאים במלחמת כנופיות, וכל האפשרויות פתוחות בפנינו. אין לנו אמנם את התחמושת ואת היכולות הצבאיות שיש לצבא סוריה, אך יש לנו יכולות תמרון, סבלנות ותמיכה מצד העם הסורי".

עריקים מצבא סוריה שהצטרפו לצבא הסורי החופשי בשכונת אל-ביאדה, פרבר של העיר חומס, פברואר 2012. רויטרס
עריקים שהצטרפו ל"צבא הסורי החופשי", בשכונת אל-ביאדה בחומס/רויטרס

השלטונות הסוריים, מצדם, ממשיכים היום בנסיונות להציג רפורמות דמוקרטיות שהם עורכים במדינה. היום דיווחו כלי התקשורת הממלכתיים כי ב-26 בפברואר ייערך משאל עם על חוקה חדשה. לא נמסרו פרטים נוספים.

במישור הבינלאומי, אמר היום שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה, כי החל במשא ומתן על החלטה חדשה במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לסוריה, בשיתוף עם רוסיה - לאחר שרוסיה וסין מנעו באמצעות וטו החלטות קודמות במועצת הביטחון. בראיון לרדיו בצרפת אמר ז'ופה: "אנחנו דנים מחדש בהחלטה במועצת הביטחון, כדי לשכנע את הרוסים". הוא הוסיף כי בינתיים, תצביע מחר האסיפה הכללית של האו"ם על החלטה "סמלית", שתוסיף ללחץ על דמשק.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טנק של צבא סוריה סמוך לעיר זדבאני שממערב לבירה דמשק, פברואר 2012. רויטרס
טנק של צבא סוריה, אתמול סמוך לעיר זבדאני שממערב לדמשק, המוחזקת בידי המורדים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully