וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג אל-קאעדה למורדי סוריה: הפילו אסד הקצב

על רקע הדיווחים לפיהם ארגונו אחראי לפיגועים בחלב, קרא איימן א-זוואהירי בסרטון לאזרחי סוריה לפעול להפלת המשטר, אך הזהיר אותם לא לסמוך על המערב, מדינות ערב או טורקיה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

מנהיג ארגון הטרור אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי, פרסם היום (ראשון) סרטון חדש באתרי אינטרנט איסלמיים, בו הוא מביע תמיכה במורדים נגד שלטונו של בשאר אסד בסוריה, ומייעץ להם לא לסמוך על המערב או על מדינות ערב שיסייעו להם בהתקוממות. הסרטון מתפרסם על רקע הדיווחים שהתפרסמו בארצות הברית בסוף השבוע, המיוחסים לגורמים רשמיים בממשל, לפיהם אל-קאעדה עומד מאחורי הפיגועים הקשים בעיר חלב - דיווחים המאשרים את טענות המשטר הסורי בעניין.

ברקע לסרטון, המשך המתקפה של המשטר הסורי נגד המתקוממים ברחבי המדינה, בדגש על העיר חומס, שם דווח על שבעה הרוגים נוספים הלילה. שרי החוץ של הליגה הערבית צפויים להתכנס היום ולדון במצב במדינה.

בסרטון בן שמונה הדקות, שכותרתו "קדימה, אריות סוריה", קורא א-זוואהירי למוסלמים בטורקיה, בעירק, בלבנן ובירדן להיחלץ לעזרת אחיהם הסורים. "סוריה הפצועה עדיין מדממת יום אחר יום", נראה א-זוואהירי אומר בסרטון, כשהוא חובש טורבן לבן ויושב ליד וילון ירוק, "בעוד הקצב בן הקצב בשאר בן חאפז אינו נרתע וממשיך במעשיו. אולם נחישותם של האנשים בסוריה גוברת, למרות הכאב, ההקרבה ושפיכות הדמים".

הפגנה נגד שלטונות סוריה בעיר חומס, 11 בספטמבר 2012. רויטרס
"בני העם הסורי נשחטים, איפה העולם?". הפגנה בחומס, אמש/רויטרס

"מוסלמי צריך לעזור לאחיו בסוריה בכל יכולתו - עם חייו, כספו, עמדתו וגם באמצעות מידע", הוסיף א-זוואהירי, שנטל את הפיקוד על הארגון בעקבות חיסול מייסדו, אוסמה בן-לאדן, בשנה שעברה בפקיסטן. "אנשינו בסוריה, אל תסמכו על המערב, על ארצות הברית, על ממשלות ערב או על טורקיה", הוסיף א-זוואהירי, שכבר פרסם ביולי האחרון פנייה למפגינים הסורים, בה קרא להם לצאת נגד ישראל וארה"ב. "אתם יודעים מה הם מתכננים נגדכם. על תסמכו על הליגה הערבית או על הממשלות המושחתות שתומכות בה".

"אם רוצים חירות צריך להשתחרר מהמשטר הזה", סיכם מנהיג אל-קאעדה את פנייתו לאזרחי סוריה. "אם רוצים צדק, צריך למרוד נגד המשטר הזה. המשיכו במרד שלכם ובזעמכם, אל תקבלו דבר פחות מממשלה עצמאית ומכובדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully