וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכים תובעים כ-700 מיליון שקלים מהביטוח הלאומי

גלעד גרוסמן

15.2.2012 / 3:03

ארגון נכי הפוליו בישראל טוען כי המוסד לביטוח הלאומי לא שילם במשך שנים כנדרש את המימון לו זכאים נכים בגין הוצאות דלק חודשיות. "מטרת התביעה לתקן המעוות"

ארגון נכי הפוליו בישראל הגיש אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה תביעת ענק, בגובה 722 מיליון שקלים, כנגד המוסד לביטוח לאומי. התובעים טוענים כי הביטוח הלאומי לא שילם במשך שנים כנדרש את המימון לו זכאים נכים בגין הוצאות דלק חודשיות.

עורך הדין יהונתן דודוביץ, שמייצג ארגון נכי הפוליו בישראל, הסביר כי בשנת 1977 נחתם הסכם בדבר גמלת ניידות לנכים, בעקבות הפגנות מחאה של נכים. ההסכם, שנחתם בין מדינת ישראל למוסד לביטוח לאומי, קובע שמוגבלי ניידות יקבלו מימון לרכישת רכבים וכן מימון להוצאות נסיעה, הכולל רכיב של צריכת דלק חודשית.

בניין הביטוח הלאומי תל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
ההסכם משנת 1977 קובע שמוגבלי ניידות יקבלו מימון לרכישת רכבים וכן מימון להוצאות נסיעה, הכולל רכיב של צריכת דלק חודשית/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"חיסרון כיס אצל חלק ניכר מן האנשים"

לטענת התובעים, ההסכם קבע כי הם זכאים למימון של 1,200 קילומטר בחודש, אולם בפועל שולם להם הרבה פחות. לדברי עו"ד דודוביץ, כ-33 אלף מוגבלי הניידות בישראל זכו לתשלום עבור 400 קילומטר בחודש בלבד. "הדבר גרם לחיסרון כיס אצל חלק ניכר מהאנשים. מדובר באוכלוסייה שרובה קשת יום, ויש לחבריה קושי לצאת לקניות וטיפולים", הוא אמר, "אם נכה צריך לבחור בין טיפול רפואי לארוחת צהריים, הוא יבחר בארוחת צהריים".

עוד טוען עורך הדין, כי בביטוח הלאומי תחילה התכחשו לטענה כי עליהם לשלם הוצאות נסיעה עבור 1,200 קילומטר, ובהמשך טענו כי ברשותם הסכם עם משרד האוצר על שיטת חישוב תגמול אחרת. אולם עו"ד דודוביץ סבור כי הסכם שכזה הוא חסר תוקף משפטי, כי לא אושר על ידי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. "מטרת התביעה לתקן את המעוות", אמר. מהמוסד לביטוח הלאומי נמסר בתגובה: "התביעה טרם התקבלה אצלנו. כשהיא תתקבל נלמד אותה ונגיב כמקובל בבית המשפט".

עוד בנושא:
200 מיליון שקל יועברו להטבות לציבור הנכים
הביטוח הלאומי: להגדיל הקצבאות במקום הטבות מס
דו"ח המבקר: כשלים בטיפול הביטוח הלאומי בקשיש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully