וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 מיליון שקל יועברו להטבות לציבור הנכים

צבי זרחיה

8.1.2012 / 8:55

משרד האוצר, משרד הרווחה והביטוח הלאומי הגיעו להבנות לפיהן יועלו חלק מקצבות הנכות והקצבות לילד נכה. בנוסף, יורחבו השירותים לשיפור חיי הנכים

שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, הודיע כי הגיע להסכמות עם משרד האוצר והביטוח הלאומי על שורת הטבות לציבור הנכים בעלות של כ-200 מיליון שקל. על ההטבות הוחלט בתום משא ומתן עם נציגי הנכים, אך הן מחייבות חקיקה.

לפי ההסכמות, הביטוח הלאומי יתקצב הטבות בעלות של כ-100 מיליון שקל. הוסכם על תוספת של 11% (שהם 244 שקל) לקצבת הנכות של כ-11 אלף נכים עם בעיות נפשיות ופיגור. הורים לכ-4,800 ילדים נכים התלויים לחלוטין בעזרת הזולת יקבלו תוספת של 28% (שהם 593 שקל) לקצבת ילד נכה. התוספת תינתן בשתי פעימות, כך שב-2012 סך הקצבה יהיה 2,860 שקל, וב-2013 - 3,072 שקל.

יתרה מכן, יוענק פיצוי חד-פעמי לכל מקבלי קצבת שר"מ (שירותים מיוחדים, המיועדת לנכים קשים) עקב השחיקה בקצבה לאור העלייה בשכר המינימום. שיעור הפיצוי יהיה בין 350 שקל למי שמקבל קצבת שר"מ בשיעור הנמוך לכ-1,000 שקל למי שמקבל קצבת שר"מ בשיעור גבוה. עוד הוסכם על הקדמת תשלום קצבת שירותים מיוחדים לנכים קשים ל-30 יום מפרוץ המחלה, במקום תשלום הקצבה מהיום ה-91 כפי שקורה כיום, ועל תשלום גמלת שירותים מיוחדים לזוג עיוורים המתגוררים יחד, בשיעור 50% לכל אחד מהם.

נוסף על כך הוסכם על הקצאת 100 מיליון שקל נוספים מתקציב משרד הרווחה ומשרדים אחרים עבור הרחבת השירותים ושיפור איכות חייהם של אוכלוסיית הנכים. תינתן תוספת של 1,100 שקל באמצעות קרן הנכים של משרד הרווחה לחולים מונשמים שמקבלים שר"מ בשיעור המקסימלי ושוהים בקהילה.

בין הצדדים הוסכם על תוספת של 1,000 מקומות לילדים נכים במועדוניות של משרד הרווחה, כך ששהותם במסגרת תהיה לאורך רוב שעות היום (עד 16:00), מה שיקל על העומס המוטל כיום על ההורים. עוד הוסכם כי ילדים עם נכויות קשות שעקב מחלתם אינם יכולים לשהות מחוץ לביתם ואינם נמצאים במסגרת לימודית, יקבלו סייעת לשמונה שעות ביום (40 שעות בשבוע). שירות זה יפנה זמן להורים ויכול לאפשר להם השתלבות סדירה בשוק העבודה. עוד סוכם במו"מ על הנחות בחשמל לנכים, הטבות בסיוע בדיור וכן הנגשת המרחב הציבורי לנכים.

לדברי כחלון, "ההטבות מהוות בשורה חשובה לאוכלוסיית הנכים בישראל ומשפרות את איכות חייה. בכוונתי לפעול במלוא המרץ לקידום וזירוז הליכי החקיקה. ההטבות שהושגו אינן סוף פסוק, ואנו נמשיך לפעול לשיפור רמת חייהם של הנכים וכלל האוכלוסיות החלשות בחברה. זוהי שליחותינו ואחריותנו המוסרית והחברתית".

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה כי "השגנו תקציב נכבד במטרה לשפר את רמת חייהן של קבוצות אוכלוסייה מגוונות בקרב הנכים. מדובר באוכלוסיות עם נכויות מורכבות ואף קשות. התייחסות יתרה ניתנה לאוכלוסיית הילדים הנכים הקשים ובני משפחותיהם, מתוך הכרה והבנה את העומס הרגשי והכלכלי המוטל עליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully