וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: ישראל היא שיזמה את הפיגועים בשגרירויות

13.2.2012 / 19:25

"שקרים מוחלטים", אמרו באירן על האשמתה במעורבות בפיגועים בניו דלהי ובטביליסי, ואף האשימו את ישראל בניהול "מלחמה פסיכולוגית שנועדה לפגוע בקשרינו עם הודו וגאורגיה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בטהרן לא רק מכחישים את ההאשמות בדבר מעורבות אירן בפיגועים בשגרירויות ישראל - אלא גם עולים להתקפה: דובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפראסט, אמר הערב (שני) כי ישראל בעצמה היא שהוציאה לפועל את הפיגועים נגד רכבי שגרירויותיה היום בניו דלהי בירת הודו ובטביליסי בירת גאורגיה, "במטרה לחבל ביחסי אירן עם שתי המדינות", כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית הממלכתית IRNA. מהמנפראסט דחה בתוקף את ההאשמות שנשמעו בישראל לגבי המעורבות האירנית בפיגועים, טען וכי ישראל היא שיזמה אותם, כ"מלחמה פסיכולוגית" נגד אירן. התנהלות כזו, לדבריו, משקפת את "טבעה המו?לד של תל אביב". "אירן מגנה את הטרור בכל תוקף", סיכם, "ואירן הייתה קורבן למעשי טרור".

מוקדם יותר התייחס לפיגועים גם שגריר אירן בהודו, מהדי נביזאדה. "אירן מגנה כל התקפת טרור באשר היא, ואנחנו דוחים בתוקף את ההאשמות הבלתי מוצדקות של גורמים בישראל", אמר השגריר, על פי דיווח IRNA. "אלו האשמות לא נכונות, ושקרים מוחלטים - כמו במקרים קודמים".

טרור בשגרירויות - כל הכותרות בוואלה!:
שגרירויות ישראל הותקפו, פצועה בפיגוע בהודו
הפצועה בפיגוע בשגרירות בהודו: טל קורן-יהושע
נתניהו: "אירן אחראית לפיגועים בהודו וגאורגיה"
הדיפלומטים בעולם הונחו: אל תיסעו במכוניות
פרשנות: שיטת הביצוע מוכרת? / אמיר בוחבוט

מחוץ לשגרירות ישראל בבירת גאורגיה, טביליסי, בעקבות פיצוץ מטען ברכב של השגרירות, 13 בפברואר 2012. רויטרס
שוטרים גאורגים, היום מחוץ לשגרירות בטביליסי/רויטרס

בפיצוץ מטען החבלה שהוצמד למכונית של השגרירות הישראלית בבירת הודו נפצעה באורח קל עד בינוני טל קורן-יהושע, אשתו של אלון יהושע, נציג מטעם משרד הביטחון בשגרירות. לפי דיווחי עדי ראייה, המטען הוצמד לרכב על ידי שני מתנקשים רכובים על אופנוע. במקביל, התגלה ונוטרל בהצלחה מטען חבלה נוסף שהוצמד לכלי רכב של שגרירות ישראל בבירת גאורגיה. באירוע זה לא היו נפגעים. בשני המקרים, הוצמד המטען לרכב מבחוץ.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בצהריים לפיגועים. "בחודשים האחרונים היינו עדים לניסיונות לפגוע באזרחי ישראל וביהודים בשורה של מדינות", אמר ראש הממשלה. "בכל המקרים הצלחנו לסכל הפיגועים בשיתוף המקומיים. בכל המקומות השותפים היו אירן וחיזבאללה. היום היינו עדים לפיגוע בניו דלהי וגיאורגיה. אירן העומדת מאחוריהם היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם. כוחות הביטחון ימישכו לפעול ביד חזקה, בשיטתיות ובאורך רוח נגד הטרור שמקורו באירן".

הודו: "נעשה כל מאמץ למצוא המחבלים"

שר החוץ של הודו, סומנהאלי מלייאה קרישנה, טלפן אחר הצהריים לשר החוץ אביגדור ליברמן, והביע בפניו את זעזועו מהפיגוע. השר קרישנה אמר כי הודו תעשה כל מאמץ למצוא את האחראים לפיגוע ולהביאם לדין, ותספק את כל האבטחה הנדרשת לשגרירות ישראל. הוא הדגיש את החשיבות שמייחסת הודו לידידותה עם ישראל ולחיזוק הקשרים בין המדינות.

ליברמן הודה לשר ואמר לו כי "הודו היא אכן ידידה אמיתית, ואנו בטוחים כי ממשלת הודו תנקוט את כל הפעולות הנדרשות על מנת לתפוס את המחבלים". ליברמן הוסיף כי "אין זו הפעם הראשונה שהטרור מנסה לפגוע בנציגויות ישראל בחו"ל, אך אנו נחושים לנצח את הטרור ואף נציג ישראלי בשום מקום בעולם לא יירתע מפניו".

עדכון ראשון: 17:41

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully