וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הטרור בהודו: שיטת הביצוע מוכרת?

13.2.2012 / 17:30

ניסיון חיסול באמצעות הצמדת מטען לכלי רכב והימלטות מהמקום מזכירה את "השיטה הישראלית" לחיסול המדענים האירנים. בישראל מעריכים: בשל הכשלונות - סכנה להסלמה

לא בכדי השתמשו פעילי הטרור בגאורגיה ובהודו היום (שני) בשיטה הישראלית, על פי מקורות זרים, שכוללת הצמדת מטען חבלה לדופן כלי הרכב והימלטות מהמקום. אלא שהניסיונות לפגוע ברעייתו של דיפלומט ישראלי ובנהג שלו מעידה על יכולות וכוונות. נוכח כישלון הניסיון לפגוע גם בנציגות ישראלית בבירת גאורגיה טביליסי, והנזק הקטן יחסית שנגרם בפיגוע בהודו, החשש כעת בישראל כי תחושת העלבון על הניסיונות הכושלים, פעם אחר פעם, עלולים לגרור את כוחות אל-קודס ופעילי חיזבאללה "ללכת על בטוח" ולתקוף באמצעות באופן אגרסיבי יותר, שעלול מנגד לגרור את ישראל לתגובה חריפה.

בפברואר 2008 נותר חסן נסראללה פעור פה, לאחר חיסולו של "רמטכ"ל חיזבאללה" עימאד מורניה שיוחס על פי מקורות זרים למוסד הישראלי. החדירה המודיעינית לנימי ארגון חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה, בצירוף חיסולו של מספר 2 בארגון כמעט שנתיים אחריה, זעזעו את הארגון והלמו בפטישים בראשי הארגון בפרט ובראש הפטרון האירני בכלל.

בתום מסע ההלוויה של מורנייה בלבנון, סימן נסראללה את ישראל כאחראית לחיסול והבטיח נקמה קשה. מאחר ונקמה כרוכה בתגובה ישראלית שצפויה לבוא, סברו במערכת הביטחון כי נסראללה יחפש מטרה איכותית לנקמה, אך כזו שלא תגרור תגובה רחבה.

המלחמה החשאית נמשכת

בשנים האחרונות כשלו אנשי הארגון שוב ושוב בניסיונות להרים פיגועים נגד מטרות ישראליות בחו"ל. בחודש מאי 2008 עצרו אנשי השירות החשאי באזרבייג'ן מספר אזרחים לבנונים שהתכוונו לפוצץ את שגרירות ישראל בבאקו. באפריל 2009 חשף המודיעין המצרי רשת של פעילים מטעם ארגון חיזבאללה שהתכוונה לבצע סדרת פיגועים נגד מטרות מצריות אך גם ישראליות כולל ניסיונות לפגוע בתיירים ישראלים בחופי סיני. מספר חודשים לאחר מכן, במהלך שנת 2009, נעשו ניסיונות לתקוף יעדים בקהילה היהודית, לרבות נציגי שגרירות מקומיים ומטוס ישראלי, אך ניסיונות אלו סוכלו גם כן.

בפברואר 2011 סגרה ישראל מספר שגרירויות על בסיס התרעות מודיעיניות עד לבירור המידע. בתחילת חודש ינואר סוכל ניסיון לפגוע באזרחים ישראלים בסופיה שבבולגריה ולאחר מכן באתונה שביוון, אך גם כוונות אלו סוכלו. בינואר 2012 הצליחה מערכת הביטחון בתאילנד לסכל מזימה לפגוע בשגרירות ישראל בבנגקוק. החקירה הובילה למחסן בו נמצא דשן במשקל של 8 טונות וחומרים כימיים נוספים שהיו אמורים לשמש לייצור הפצצה.

המלחמה החשאית נמשכה. על פי פרסומים זרים ישראל שלחה סוכנים לאירן כדי להצמיד מטעני חבלה לכלי רכב של מדענים אירנים העובדים בכורים הגרעיניים. המודיעין האיכותי בשילוב ביצוע מושלם של המחסלים הצליח להביא לאפקט של פחד ברחובות אירן. הרצון לנקמה והאידאולוגיה המשותפת רק הגבירו את ניסיונות חיזבאללה וכוחות אל-קודס של משמרות המהפכה האירנים את הניסיונות לגלגל פיגועים נגד מטרות ישראליות כדי ליצור מאזן אימה, לגבות "תג מחיר" על כל חיסול בצד הלבנוני והאירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully